Celebrem el Dia Europeu de la Mediació

Un any més, el 21 de gener es va celebrar el Dia Europeu de la Mediació, data que coincideix amb l’aprovació del primer text legislatiu europeu de mediació: el 21 de gener de 1998 el Comitè de Ministres del Consell d’Europa va aprovar la Recomanació sobre Mediació Familiar.

Aquest curs escolar 2020-2021 al nostre institut hem iniciat la implementació del nostre pla de mediació (360º de Mediació Escolar) a través de projecte #POEFA (Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat) finançat pel Fons Social Europeu i el Departament d’Educació.

Com ja us vam informar, les primeres sessions amb l’alumnat de 1r de ESO es van realitzar a finals del primer trimestre del curs escolar per treballar la gestió de conflictes i coneixement de la  mediació escolar.

Amb aquestes sessions es pretenia contribuir a estendre un clima positiu de convivència en el centre, crear cohesió del grup-classe, desenvolupar l’empatia i sobretot donar a conèixer la figura del mediador/a escolar.

Com a resultat, un equip de mediadors/es voluntari es va formar i ara estan vivint la formació sobre el rol de mediador/a, responsabilitats i tasques.

El Dia Europeu de la Mediació ens fa evident la bona feina iniciada al centre i esperem i desitgem que els i les nostres alumnes aprenguin a conviure de manera positiva i la mediació sigui un fet puntual dintre del centre.

“Hem de prendre consciència sobre aquest espai conversacional, en el procés de capacitació de mediadors, i assegurar-nos bé, molt bé, que la veu sigui la d’ells i no la nostra”.

Patricia Arechaga