Apunta’t a donar sang

Des de l’Institut Francesc Macià estem col·laborant amb el banc de sang i teixits en el projecte “Aprèn, Participa i Dona”, basat en la metodologia de l’aprenentatge servei a tercer de l’ESO. El projecte se sustenta en quatre parts:

1. Formació: Els alumnes reben formació teòrica des de la matèria de Biologia de 3r de l’ESO.

2. Creació: El centre elabora els materials de la campanya de comunicació i promoció de la donació de sang. L’alumnat treballa en comissions per tal de dissenyar i crear els materials de campanya de donació. Aquests materials són, per exemple, el logotip, el cartell…

3. Servei: El centre educatiu inicia el servei amb la difusió de la campanya al seu barri o municipi entre 10 i 7 dies abans del dia de la donació de sang i dura fins al mateix dia de la donació.

Abans de la donació:

• Difusió a la ràdio (enregistrar una falca publicitària participar en una entrevista o elaborar un reportatge per a programa) o revista de la població.
  • Penjar informació en els espais publicitaris i comercials de l’entorn proper a la campanya de donació.
  • Fer arribar a les famílies del centre una circular informativa.
  • Passar enquestes al professorat i al personal treballador del centre per saber què opinen de l’acte de donar sang.

Durant la donació:

• Enquestes a les persones donants i a l’equip sanitari.
  • Suport en el refrigeri.
  • Lliurament del qüestionari.
  • Recepció de donants.
  • Promoció de la donació.
  • Altres tasques.

4. Valoració i agraïments: Es fa una valoració de com ha anat la jornada i el servei.

El període d’inscripció per donar sang al Macià el pròxim dimecres 6 de març, en horari de 16:00 a 20:00 h, ja està obert:

Recorda que pots donar sang:

• Si tens entre 18 i 70 anys i peses més de 50 quilos.
  • Encara que hagis patit hepatitis abans dels 12 anys.
  • Encara que no estiguis en dejú.
  • Encara que tinguis el colesterol elevat.
  • Encara que prenguis algun dels medicaments més freqüents.