Poetry Slam a 3r d’ESO

Els dies 7, 8, 13 i 14 d’abril els alumnes de 3r d’ESO van rebre la visita de Salva Soler, un poeta i actor que es dedica al Poetry Slam. El Poetry Slam és un tipus de competició en la qual la poesia retorna a la seva forma més primitiva: es recita en veu alta davant d’un auditori i, per tant, la relació entre la paraula i el cos es torna indivisible. Això és semblant al que feien els joglars a l’Edat Mitjana i que aconseguia que la literatura estigués a l’abast de tothom.

Durant aquest taller, els alumnes van preparar, en primer lloc, una creació poètica en què l’únic requisit era que fos escrita lliurement, des de les seves emocions i inquietuds. Quina és, si no és aquesta, la funció de la poesia?

Després, en Salva els va oferir un seguit d’eines per a poder presentar les seves creacions davant de la resta de companys: com potenciar la veu i el to, com afavorir la confiança, la postura i el llenguatge no verbal. Sens dubte, aquestes estratègies van molt més enllà de l’assignatura de llengua castellana i són aplicables a qualsevol àmbit de la vida quotidiana. A l’hora de portar en escena els poemes, els alumnes van demostrar molta creativitat, valentia i ganes de superar-se. En van sortir molt satisfets i esperem poder-ho repetir aviat!

Per a més informació podeu consultar el web: http://www.salvasoler.net

Trobareu més fotografies i vídeos aquí.