Taller MigrArt: acollida de persones migrades provinents de països del continent africà

Els i les alumnes de 1r ESO de desdoblament han gaudit d’un taller de sensibilització del dret a migrar anomenat MigrArt, dissenyat i organitzat per l’Associació CEHDA. Aquest taller ha constat de 3 sessions de dues hores cadascun amb diverses propostes i testimonis de persones migrades.

Gràcies a aquest taller hem tingut l’oportunitat de reflexionar sobre la realitat migratòria, ser conscients de com prevenir actituds racistes i generar eines col·lectives de transformació social.

Ha estat un taller molt emocionant. El que més ens ha agradat del taller ha estat poder escoltar i conèixer aquesta realitat a través de persones que ho han viscut en primera persona. Els testimonis ens han fet arribar la seva història a través del llenguatge, d’imatges, dibuixos i música, molta música! Han compartit amb nosaltres els seus reptes, les seves il·lusions, les pròpies dificultats, les seves emocions i la seva cultura.

A l’última sessió els i les alumnes han fet un regal a totes les persones migrades que ens han vingut a fer el taller i, també, a totes aquelles persones que estan o han estat en una situació de vulnerabilitat com aquesta. Aquest regal ha estat una representació artística solidària col·lectiva.

Estem agraïts d’haver pogut compartir aquesta experiència amb tots vosaltres.

A continuació, trobareu un vídeo amb diverses imatges dels i les alumnes gaudint del taller.