Tecnocuina : El curset d’estiu del departament d’alimentària

Quina és la màgia que fa que amb uns ingredients senzills en puguin sorgir plats i postres d’allò més atractiu, llaminer i sorprenent? Què és el que passa dintre de les olles, cassoles, forns i neveres de les nostres cuines? Quin és el secret de cada procés culinari?

El passat mes de juny, durant dos matins, un tecnòleg dels aliments i un mestre pastisser ens van oferir , a través de les seves explicacions i demostracions , resposta a moltes de les preguntes i curiositats que molts cops ens sorgeixen quan estem davant dels fogons , degustant un producte o comprant al supermercat.

El tàndem format per l’Albert Monferrer i Núria Cubero , tecnòlegs dels aliments i membres de BDN food solutions i en Sergi Vela, mestre pastisser i professor del departament d’Alimentària de l’EHTB, i amb la col·laboració dels alumnes del CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria Jiovanna Marneli i Bernat Pérez i Pons, es van encarregar de despertar-nos la curiositat i a continuació demostrar-nos el perquè de molts dels secrets que fan possible els aliments que mengem.

La metodologia va consistir en l’explicació de diferents conceptes i fonaments de l’actuació d’additius, ingredients i processos alimentaris tot seguit de la corresponent aplicació pràctica dels mateixos relacionant-ho amb els diferents materials, equips i espais que podem trobar en una cuina.

Es van aprofitar les instal·lacions de l’aula demo per fer més atractives i operatives les demostracions pràctiques, conjuntant-les amb les presentacions a la pantalla.

Es van elaborar i degustar mousses, esferificacions, aires, emulsions, garnaches, caramelitzacions………..i molts altres productes.

Professors i alumnes assistents (fora d’horaris lectius) van seguir amb interès aquestes activitats i l’equip organitzador vol agrair expressament la seva participació i compartir la satisfacció d’aquesta experiència, que esperem tingui continuïtat.

PieTecnocuina

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *