Tast d’Euroselecció a l’EHTB

El darrer dia 4 d’abril els alumnes del Cicle de Grau Mitjà de Serveis en Restauració i els alumnes del Cicle de Grau Superior de Direcció en Serveis de Restauració van rebre la visita de Lluís Gras, representant de la companyia Euroselecció, empresa amb més de 15 anys dedicant-se al món del vi.

El seu objectiu és proporcionar als amants del vi els estris apropiats per poder-lo degustar de la millor forma possible. Per poder-ho realitzar, aquesta companyia col·labora directament amb la marca de copes Riedel, considerada la millor marca de copes tècniques del món. A més Euroselecció és la distribuïdora oficial a Espanya d’aquesta marca.

A part de distribuir les copes Riedel, Euroselecció promou el lloguer d’aquestes mitjançant un servei anomenat Tasting. També comercialitza i lloga la seva pròpia marca de màquines renta copes anomenada Glasskey, les quals funcionen mitjançant un procés d’osmosis que garanteixen el millor rentat i manteniment de les copes.

Durant la visita de Lluís Gras es va poder realitzar una activitat de gran valor cultural per a qualsevol persona que vulgui apreciar el vi de la millor manera possible.

L’activitat consistia en provar diferents productes en copes Riedel de diferents models i copes Joker de menys qualitat per poder distingir sabors, aromes i sensacions diferents i intentar percebre quina copa era la més adequada per el producte que s’estava tastant.

Concretament les copes Riedel que es va utilitzar van ser Champagne Wine Glass, Champagne Glass, Joker per a caves o champagne, Riesling, Bordeaux, Joker per a vi blanc, Single Malt Whisky i Pinot/Nebbolo.

Els productes que es van tastar van ser un vi blanc jove anomenat Gessamí de la D.O Penedès, un vi negre anomenat Atrium també de la D.O Penedès, un cava Brut Nature Gran Reserva anomenat MS4.7 i un destil·lat, en aquest cas whisky Cardhú.

Per concloure l’article sobre aquesta activitat podem dir que vam poder apreciar l’ importància de tastar un producte, en aquest cas vi, cava i whisky, en la copa adequada i feta amb el material adequat. Tot i semblar un tema poc rellevant, tal com pensa molta gent, ens hem adonat de l’ importància que té escollir bé el material i el tipus de copa a l’hora de tastar, no només per poder apreciar millor el producte, sinó també per no invertir diners en allò que no podrem gaudir al 100%, i es que tal com va dir en Lluís Gras durant l’activitat, si una de les dos coses falla vas coix.