Tast de whiskys amb Fabio Mónaco

Fabio Mónaco, Ambaixador de la casa Macallan i representant d’altres whiskys “ Màximum España “, ens va meravellar amb una Master Class de Whiskys dirigida als alumnes de primer de Direcció de Serveis en Restauració el passat mes de febrer.
Primer, ens va explicar que un whisky és un destil•lat de cereals que passa un mínim de 3 anys en botes que hagin contingut vi de Xerès i també que el whisky es pot elaborar en qualsevol lloc del món on hi hagi aigua de bona qualitat, ja que el 60% d’aquesta beguda és aigua.
Vam conèixer la classificació dels whiskys:
Els Scotch, madurats la totalitat dels 3 anys a Escòcia
Els Irish, madurat a Irlanda.
També ho podem separar per famílies, com Malta o Blended
O pel tipus de Malta pot ser Sigle Malt o fets d’ordis maltejats.

Per aconseguir el correcte maltejat, hem de simular l’ambient de la primavera, amb humitat i un augment de temperatura, així la malta comença a germinar i a transformar els seus sucres complexes en sucres senzills, els quals en serviran per produir alcohol durant la fermentació.
Un cop comença la germinació, parem el procés amb aire calent a través d’uns petits forats al terra de l’habitació. A continuació passem a torrar els grans amb la turba durant 3 dies a 70ºC.
Per aquest procés, s’utilitza carbó vegetal que produeix calor, fum i cendres.
Amb aquesta calor seca el fum i la cendra li confereixen sabor, primer al most i després al whisky. Un cop torrada, ja es pot anomenar malta.
Fabio ens va explicar que Macallan ja no classifica els Whiskys per la seva edat, sinó pel color i la complexitat. Per això han iniciat una nova gamma, el 1824, on trobem:
L’Amber, el més clar i menys reposat.
El Siena, de color i cos més intens.
I el Rubí, el més fosc i potent.

Un cop explicada la teoria i resolts els dubtes, vam passar a la tast, on vam poder degustar:
Primer, el Macallan Amber. El més clar i suau de la família. Igual que els seus germans grans, el seu color és 100% natural, provinent de la bóta de roure espanyol.
El vam provar sol i amb aigua, per rebaixar-lo i suavitzar-lo.
Segon, Yamazaki, un whisky single de Malta japonesa de la destil•leria de Suntori, casa mare de Ibikki, Yakushu i Yamazaki.
Tercer, Laphroaig, un single malt Escocès molt fumat, a causa de la turba marina i el clima de costa. Es diu que és el whisky nascut del mar, a causa de què les bótes respiren la brisa directa del mar.
Quart, Maker’s Mark, un bourbon, whisky produït exclusivament als Estats Units. Fet a base d’ordi de blat de moro. Amb aquest destil•lat vam acabar el tast fent un còctel Mint Julep i un combinat similar al Mojito.

Agrair a Fabio Mónaco la seva ajuda i dedicació amb els nostres alumnes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *