PFI: Sortida a la Filmoteca de Catalunya

El passat divendres 26 de Febrer els alumnes del PFI Auxiliar d’Hoteleria: Cuina i Serveis de Restauració, vam anar a la Filmoteca de Catalunya a veure ”Pa Negre” d’Agustí Villaronga, rodada el 2010.
En arribar i acomodar-nos-hi ens van presentar el protagonista de la pel·lícula, en Francesc Colomer, jove actor de 18 anys, que al film encarna a l’Andreu, ja que després de veure-la, faríem un col·loqui amb ell.
Pa Negre està ambientada durant la postguerra a la Catalunya rural, i mostra les pèssimes condicions en les quals vivia la família de l’Andreu, pertanyent al bàndol dels perdedors. També es poden veure quines eren les condicions socials i polítiques un cop acabada la Guerra Civil Espanyola i com els adults havien d’obrar de determinada manera, no sempre adequada, per tirar endavant. Al llarg de la pel·lícula veiem com l’Andreu descobreix conductes i mentides dels seus familiars que li porten a prendre una decisió molt important de cara al seu futur.
En finalitzar la pel·lícula vam poder preguntar a en Francesc Colomer dubtes i curiositats sobre la pel·lícula i el seu rodatge i ens va explicar com va ser per a ell rodar una pel·lícula sense cap experiència prèvia, com va ser escollit a l’escola on estudiava, com es van rodar algunes de les escenes més impressionants de la pel·lícula i com es va sentir en rebre el Goya al millor actor revelació.
La sessió va estar molt bé, ens va agradar molt la pel·lícula i poder comptar amb la presència del seu protagonista va ser molt interessant perquè vam tenir l’oportunitat de conèixer aspectes sobre el rodatge i sobre ell mateix que no podríem haver sabut de cap altra manera.
També ens ha donat l’oportunitat de conèixer la Filmoteca de Catalunya i quines són les seves funcions.
María Rincón
Tanik Samper