La meva nova vida

Em dic Alexandra Bantle i soc aquí per contar-vos com un email em va canviar la vida. I, sí, sona molt exagerat, però per a mi de veritat que va ser així.

Vaig cursar el cicle superior d’Agències de viatge i gestió d’esdeveniments entre els anys 2018 i 2020. La veritat que per a mi va ser una gran experiència que volia acabar amb el programa d’Erasmus+ K103, que  estava a punt d’anar a cursar a la ciutat italiana d’Arezzo.

Com tots sabem, va arribar  la pandèmia i ho va deixar tot en un caos. No es va poder fer l’Erasmus durant les dates proposades i vam haver d’endarrerir-ho durant un any (fins al setembre de 2021). Al març d’aquest any, la Laura Casals, tutora meva i coordinadora de les beques Erasmus,  em va reenviar un email del Ministeri d’Educació d’Espanya  a Berlin, Alemanya. En l’email hi deia que l’escola “PrivatschuleKalscheuer” de Traunstein, un poble petit a una hora de Munich, buscava dos becaris per al curs acadèmic següent. Els requisits eren ser major d’edat, tenir un batxillerat aprovat i un nivell B2 d’alemany.

Com a informació important, cal dir que soc alemanya, per tant l’alemany és la meva llengua materna, tot i que també ho és el castellà, ja que vaig néixer a Eivissa.

Com que no tenia cap certificació que justifiqués el nivell B2, ja que mai em vaig pensar que em faria falta, vaig descartar la beca perquè no creia que tingués cap sentit preguntar sobre el tema. Els requisits són els requisits, oi?

No obstant això, gràcies a la meva mare, que sí que creia en mi, vaig  decidir intentar-ho, i finalment vaig contactar amb l’escola. Vaig  poder parlar amb la directora, la senyora Wagner, amb la qual vaig poder tenir una conversa molt agradable. Em va explicar que el B2 només era com a guia, per assegurar que els becaris entendrien els professors. Em va dir que no hi havia cap problema perquè jo demanés la beca.

I pocs dies després vaig rebre la seva resposta. M’havien acceptat. A mi. Podien agafar qualsevol persona de tot Espanya, amb les mateixes o potser millors característiques que jo, però no, m’havien agafat a mi!!

Duc ara aquí un mes a l’escola i no podria  estar més contenta. L’escola privada m’ofereix moltes possibilitats, i em fa la sensació de no ser només un número com a la universitat. Som una classe petita, de 10 alumnes, i encara que no ens coneixem molt encara, hi ha un ambient molt bo, tant dins com fora de l’aula.

L’escola segueix un sistema molt pràctic: fem moltes excursions i moltes activitats molt xules. Els dijous,  per exemple, cuinem i aprenem coses sobre el servei en un restaurant o en un hotel. Es podria dir  que aquest estudi que faig és una barreja entre els diferents cicles de GS que podeu trobar a l’EHTB.

Ahir vàrem anar d’excursió al  llac “Chiemsee”. Vam tenir molta sort amb el temps, i l’aigua no era gens freda!

Em sento molt afortunada de poder gaudir d’aquesta oportunitat i penso aprofitar-ho al màxim durant els següents tres anys. Moltes gràcies altra vegada a la Laura Casals i a l’Ins EHTB, ja que, senzillament reenviant un missatge, m’ha facilitat una experiència que mai no oblidaré.

Alexandra Bantle

Exalumna del CFGS  d’Agències de viatge i gestió d’esdeveniments