Estades Formatives Personal INS EHTB curs 2020 – 2021

ESTADES FORMATIVES DEL PROFESSORAT DE L’INSTITUT EHTB CURS 2020 – 2021.

Cada curs el Sepie (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación) ens dona diverses beques de mobilitat amb finalitat de formació dins el programa Erasmus+ per personal de l’INS EHTB realitzant estades formatives en empreses o institucions d’ensenyament d’altres països europeus.

Durant el curs 2020-2021,  4 membres del professorat de l’Ins EHTB varen gaudir d’una beca Erasmus+ KA102 i KA103 durant cinc dies per dur a terme un jobshadowing en una destinació d’un dels nostres països socis: Freiburg a Alemanya, Porto a Portugal, Bouzigues i Lyon a França.

Aquí teniu un petit resum de cada experiència.

OLGA CABRERA (professora de turisme). FREIBURG, ALEMANYA

Freiburg és un petit paradís amb una àmplia riquesa multicultural en plena Selva Negra. La regió captiva amb els seus boscos, els seus llacs i la seva vida tranquil·la i afable. A dintre de tota aquesta màgia queda ubicat l’institut Edith Stein Schule on vaig tenir una càlida benvinguda per part del director, del cap d’estudis i del coordinador de mobilitat que em van ensenyar el centre i em van presentar a la resta de professorat amb els quals vaig tenir el plaer d’intercanviar noves metodologies i aprenentatges amb l’objectiu d’aprofitar al màxim la meva estada. Edith Stein Schule també té la família professional d’hoteleria i turisme i va ser aquí on vaig tenir el plaer d’assistir i col·laborar en les classes de comportament del consumidor, màrqueting i nutrició. Una experiència molt enriquidora i gratificant amb notes nadalenques.

FRAN BORONAT (professor d’hoteleria). PORTO: LA CIUTAT DELS PONTS.

La setmana del 6 al 10 de desembre 2021, el professor Fran Boronat, del Departament d’Hoteleria i Turisme va realitzar un jobshadowing a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Porto. Durant aquella setmana vaig participar en diferents sessions de cuina i pastisseria tradicional portuguesa. A més a més, vaig dur a terme una classe demostrativa de cuina catalana que es va servir al restaurant pedagògic de l’Escola. Una gran experiència que va permetre noves aliances amb les escoles de Portugal i consolidar els llaços que vam començar amb l’Escola d’Hoteleria de Setubal gràcies al Projecte KA2.

ALICIA DE VARGAS (professora d’Hoteleria) – BOUZIGUES FRANÇA

Soc l’Alicia de Vargas professora de Cuina i Gastronomia a l’EHTB. La meva experiència amb una beca Erasmus ha estat molt profitosa, tant per conèixer idioma com formes de treballar, alumnes nous i noves maneres de cuinar sobretot peix i ostres. En el meu cas he estat en un Hotel – restaurant situat a Bouzigues, en l’Étang de Thau, un lloc amb unes vistes espectaculars sobre l’estanc.

Una experiència que sens dubte tornaré a repetir!

CONSOL PERARNAU SIMON (professora de turisme) Estada al Lycée François Rabelais (LYON)

Com explicar l’encant, l’acollida i l’experiència de la beca K102 al Lycée François Revelais? El viatge comença breu però intens a través de la finestra del tren Barcelona-Lyon. Primera sorpresa, una professora del centre m’està esperant a l’andana de l’estació. No només em ve a recollir sinó que em convida a sopar a casa amb la seva família. Entrada a l’hotel molt a prop del recinte, enorme i molt ben equipat, on l’endemà a primera hora l’amabilitat i gentilesa del director em va captivar per la bona planificació de la meva estada amb diferents grups, sempre amb el meu consentiment. Com podia negar-me a una gestió tan ben feta? Guiatge per part seva a totes les instal·lacions i presentació del professorat amb el qual vaig compartir classes de Gestió d’Allotjament, Sala, Restauració, Cuina i PCI. M’explica tot el sistema d’ensenyament francès una mica diferent del nostre. Comencen les classes, com col·laborar? Doncs cada professora o professor em varen fer participar activament de les seves classes fent un veritable intercanvi. Fins i tot, sortida amb un grup per visitar un Hotel. Dinar i sopar amb els col·legues d’adopció al Restaurant de l’Institut i al centre històric de Lyon.

Arribada la finalització de la meva estada abans de marxar es varen presentar un professor de cuina, una professora de llengües amb un cor fet de pa amb una espiga com a agraïment. Com no emocionar-me amb aquest comiat? Per tant, la calor, la professionalitat, la generositat, la sociabilitat i simpatia varen fer d’aquesta experiència un record perdurable. Recomano de tot cor aquesta prestigiosa estada. Com no acreditar-ho aquí amb aquestes paraules? Gràcies immenses a tothom del Lycée François Revelais.

Coordinació mobilitat internacional (mobilitat.internacional@insehtb.cat)