Detecció de fraus en olis vegetals

L’alumnat de Processos i Qualitat a la Indústria Alimentària han realitzat una sèrie de proves analítiques per determinar el frau en una sèrie d’olis d’oliva adulterats amb diferents fraccions d’altres olis de menor qualitat.

La qualitat de l’oli d’oliva es pot determinar amb diferents analítiques químiques i físiques dins d’un laboratori alimentari, però no totes les tècniques serveixen per detectar les adulteracions dels productes sinó que calen tècniques molt sensibles i precises.

Els alumnes de 2n curs han destinat dues setmanes en aplicar diferents analítiques en les mostres d’oli adulterades per determinar que només una de les tècniques era 100% fiable per detectar el frau alimentari plantejat a classe.

Felicitats a la classe, amb esforç i ciència heu esbrinat quins eren els olis adulterats!