Iniciació al Tast d’Aigües a Càrrec de Faustino Muñoz

Faustino Muñoz, autor del llibre “Aigües del Món”, sommelier i director del Colmado Quilez de Barcelona.

foto1

L’interès per l’aigua ha augmentat molt últimament. A Catalunya cada vegada més restaurants tenen carta d’aigües.
El passat mes de Maig els alumnes de 1er del CFGM de Serveis en Restauració, van poder comprovar que no totes les aigües són iguals, que segons les capes de terreny que les aigües de pluja o neu hagin travessat fins al seu punt de captació, podem obtenir unes aigües ben diferents organolepticament parlant.
Guiats pel Sr. Faustino vam veure que l’aigua té : sabor, olor i color. Ens va parlar de les famílies d’aigües (mineral natural, potables preparades i de manantial), aigües amb gas o sense , de la obligada necessitat que té l’ésser humà del seu consum, del recipient, temperatura ideal de servei, de l’origen (volcànic, glacial, illa, gotes de pluja, etc.), del disseny de l’envàs, del preu, del seu maridatge, etc.
Les aigües que vam tastar són: Viladrau, Solan de Cabras, Cloud Juice, Fiji, Ogo, Vilajuiga, Cabreiroà, Vichy Catalan, Font d’Or, Benassal, Rocallaura, Sant Martino, Magma de Cabreiroà, Lauretana.

Moltes gràcies per la col•laboració.
Alumnes de 1er CFGM Serveis en Restauració

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *