Identificació colorants Processos i Qualitat a la Indústria Alimentària

L’alumnat de Processos i Qualitat a la Indústria Alimentària ha identificat els colorants que envolten els caramels M&M.

Per fer-ho han extret el colorant de cada caramel i l’han identificat amb la tècnica d’absorció UV-VIS. Comparant els espectres de les mostres amb els espectres de patrons de colorants purs podem assegurar quins són els additius colorants que s’han afegit en la producció dels aliments.

L’alumnat de 2n curs en una única sessió pràctica han pogut determinar els colors purs (vermell, groc, taronja, blau) i les barreges que formen els colors verd i marró.

En les setmanes que venen aprendran a separar cromatogràficament les barreges de colors i demostrar quins additius s’han afegit en el seu processat.

Tots aquests estudis i anàlisi alimentaris continuaran al nou Institut dels Aliments de Barcelona. Anima’t a venir a estudiar amb nosaltres!