Masterclass de Whiskies amb German Alvarez de Wkyregal

Alumnes de 2on de Grau Mitjà de Serveis de Restauració

El passat dilluns 28 de novembre, els alumnes de 2n de Grau Mitjà de Serveis en Restauració i 1r de Grau Superior en Direcció de Restauració, varem assistir a una xerrada dirigida per Germán Alvarez, qui ens va apropar a les  característiques i manera d’elaboració dels Whiskies.

Escocès, irlandès, espanyol i com no, el whisky americà, tots parteixen dels cereals, però cadascun d’ells en tria un o varis per elaborar el whisky segons les seves normes, costums, tradició i característiques de cada regió, que els diferencia i identifica dels altres.

Ens va parlar de la importància de l’envelliment; tipus de fusta, temps mínim, climatologia i com afecten aquests i altres factors en la qualitat final del destil•lat.

Després de l’explicació varem passar al tast. Tots tenien qualitats úniques a destacar però el que més ens va impressionar, van ser les diferències que notàvem abans i després de maridar-los amb aliments com la xocolata, el formatge o el pernil.

Va ser una xerrada molt interessant per a nosaltres, per aprendre una mica més sobre el whisky, i respondre tots els dubtes que van anar sorgint.