Curs de formacio per al professorat de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona “El món del café i els baristes”

Del 31 de Maig al 11 de Juny del 2013

El professorat del departament de Hoteleria de l’Escola d’Hoteleria i Turisme del departament ha tingut la possibilitat i oportunitat de participar en el curs de 30 hores realitzat al mateix centre impartit pel professor i barista Xavier Iglesias i amb la col•laboració dels professionals del món del cafè,Cassia Martínez de Carvalho, Gastón Cardozo Singereisky i Carles Casanovas).

foto1 foto2
Divendres 31 de Maig:

Mitjançant les explicacions de Xavier Iglesias, hem pogut descobrir el procés d’elaboració del cafè, des de la seva collita, fins l’envasament i comercialització. Al mateix temps hem conegut els diferents tipus de gra cultivats arreu del món.

Dilluns 3 de Juny:

Amb la col•laboració de la Srta. Cassia Martinez de Carvalho, tastadora experta internacional de cafè,treballadora de Cafès el Magnífico, se’ns ha explicat i hem participat en una tast a la brasilera de cafès de diferents orígens Brasil, Etiòpia,Uganda i Papua Nova Guinea.

foto3

foto4

Dimarts 4 de Juny:
Xavi Iglesias mostra l’importància que té el molinet de cafè i explica totes les seves característiques per obtindre un punt de molgut òptim per un bon cafè i al mateix temps ens explica les parts internes de la cafetera i el seu bon servei.

foto5foto6Dimecres 5 de Juny:
Xavier Iglesias ens explica els diferents paràmetres per el servei d’un expresso perfecte, destacant el punt de molgut correcte, el temps d’extracció adient i la temperatura d’aigua correcte. En la mateixa jornada hem estat introduïts al cafè de filtre, rebent continguts teòrics i participant desprès en la seva demostració pràctica.

Dijous 6 de Juny:
Amb la demostració del servei de Capuccinos, Xavier Iglesias ens explica els punts a tenir en compte a l’hora de escumar la llet com són: neteja prèvia del vaporitzador, col•locació de la gerra i temperatura idònia de la llet. Juntament amb el Sr. Gastón Cardozo Singereisky barista de Cafès El Magnífico, realitzen diferents Capuccinos.

foto7foto8Dilluns 10 de Juny:
Amb les explicacions del Sr. Carles Casanovas, tècnic comercial de Water & More se’ns informa de la importància que ha de rebre l’aigua per fer un cafè amb bon gust.Dimarts 11 de Juny:
Per tancar el curs de formació. Xavier Iglesias ens proporciona els materials i estris necessaris i útils per la bona neteja i manteniment de la nostra cafetera i molinet.

Fotografies: Jordi Boncompte
Text: Martí Llauradó ,Rosa Cordero i Alfons Rius

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *