Servei Comunitari

El Servei Comunitari és una activitat curricular obligatòria, en el nostre cas, per tot l’alumnat de 4t d’ESO. Té com a objectiu garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. El Servei Comunitari forma part de la programació d’una o diverses matèries, està vinculat al currículum i s’avalua dins de les matèries a les quals estigui vinculat.

PROJECTES DE CURSOS ANTERIORS

CREACIÓ D’APPS

En aquest projecte els alumnes han de parlar amb professionals de les escoles on molts d’ells van estudiar, escoltar quins tipus d’aplicacions serien de gran utilitat per a treballar amb els més petits i treballar amb el seu disseny i programació. En acabar el projecte, els alumnes hauran adquirit les habilitats per a dissenyar i desenvolupar Apps i les escoles poden tenir al seu abast aquestes aplicacions que poden fer servir a les aules. En col·laboració amb l’escola Charles Darwin.

CONNECTA JOVE

És un programa intergeneracional, educatiu i social en el qual joves imparteixen tallers de competències digitals per a persones adultes del seu entorn.

En aquest sentit, els i les joves participants ensenyen informàtica i l’ús de dispositius mòbils a persones adultes que no han tingut ocasió d’aprendre a usar les tecnologies al llarg de la seva vida. En col·laboració amb Fundesplai.

DINAMITZACIÓ ESPORTIVA DE PATIS

La finalitat d’aquest projecte és fomentar la participació entre els joves, mitjançant dinàmiques inclusives i d’àmbit comunitari de caire esportiu que es portaran a terme a l’hora de l’esbarjo al propi institut. Projecte intern.

HÀBITS SALUDABLES

L’ objectiu d’aquesta activitat és formar un grup de l’alumnat que pugui actuar coma prescriptor en hàbits saludables des d’una visió realista i posibilista, sense entrar en detalls tècnics i centrant-se en qüestions pràctiques del dia a dia promovent una valoració crítica de les dietes, el senderisme, etc… per tal de capacitar-se en la prescripció de bons hàbits. En col·laboració amb la Creu Roja del Prat.

LECXIT

El programa LECXIT “Lectura per a l’Èxit Educatiu” és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball del nostre alumnat per la millora de la seva motivació de alumnes de primària vers la lectura i la seva millora de la comprensió lectora.

TRENQUEM ESTEREOTIPS DE GÈNERE

Aquest projecte pretén donar una formació més àmplia a aquell alumnat que mostra un interès especial per al tema de la dona i les noves masculinitats alhora que vol que l’alumnat passi de ser subjecte passiu de xerrades i tallers a subjecte actiu, col·laborador i organitzador de diverses accions al voltant de l’eix de la dona. Projecte intern, en col·laboració amb l’AMPA.

SENTIT ANIMAL

Formació en etologia i ensinistrament caní, complementari a un programa amb gossos i persones dependents de la 3a edat en dues residències d’avis del Prat. El programa ha estat guiat per un equip de persones amb formació i funcions especialitzades; psicologia, educació social, antrozoologia i educació canina, experts en Intervencions Assistides amb Animals.

PROJECTES QUE ES DURAN A TERME EL CURS 2020-21

Aquest curs hem prioritzat la seguretat i la higiene i els serveis s’han adaptat a la situació de pandèmia.

GESTORS DEL TERRITORI

Es proposa que l’alumnat desenvolupi les mateixes accions o similars a les que ja es desenvolupen per gestionar els espais naturals protegits, com ara censos de biodiversitat, retirada de vegetació exòtica, servei d’informadors ambientals i/o anellament d’aus. En col.laboració amb el Departament de Mediambient de l’Ajuntament del Prat.

RÀDIO I SALUT MENTAL COMUNITARIA

Projecte de reflexió i divulgació sobre la cura de la salut mental amb perspectiva comunitària, mitjançant la construcció i conducció compartida de programes de ràdio que s’emetran al Prat Ràdio. En col.laboració amb AmorosaMent Associació.

ALUMNES AGRÍCOLES

Acompanyants del tècnic en horticultura, els alumnes realitzaran tasques de sembrar, plantació, reg, escatat, entutorat i collita de verdures i fruites. A més a més, es farà un cens d’ herbes complementàries i fauna beneficiosa dins l’espai de treball. En col.laboració amb el Departament de Mediambient de l’Ajuntament del Prat.

REPENSEM ELS ESPAIS VERDS DE L’INSTITUT

Activitats als espais verds de l’institut com ara: Recuperació de les jardineres del pati interior, identificació d’espècies hortícoles, arranjament d’aromàtiques, etc.