Robòtica

Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula

Es tracta d’un projecte d’innovació pedagògica a la matèria de Tecnologia de 4t d’ESO, el qual gira al voltant de l’aplicació d’un aprenentatge basat en projectes (ABP) utilitzant la plataforma de hardware lliure Arduino. El nostre centre ha format part d’aquest projecte en les tres darreres edicions.

El programa està concebut per ser desenvolupat en dues fases. En la primera fase, anomenada amb tota lògica, d’experimentació, l’alumnat seguint també un ABP, ja que les experiències han girat contextualitzades a través de petits projectes on l’alumnat té l’oportunitat d’aprendre descobrint, assajant, explorant, modificant i, inclús, reinventant, tot plegat amb la finalitat d’assolir un aprenentatge més profund i significatiu, alhora que permet una millor acomodació a la particular diversitat de capacitats i interessos de l’alumnat.

A la segona fase del programa, anomenada, d’experimentació, l’alumnat seguint també un ABP i aprofitant tot l’aprés a la fase d’experimentació, té l’oportunitat de posar en marxa la seva imaginació i creativitat en la realització d’un projecte, que després haurà de difondre i exposar a la seva finalització. Els tipus de projectes abasten camps com l’eficiència energètica, esport, ajudes a persones amb discapacitat sensorial, impressió 3D, seguretat vial i la domòtica

David Cuartielles, cofundador d’Arduino, jugant amb nosaltres a la Fira

L’alumnat va gaudir mostrant i explicant els seus projectes a la Fira.

Els alumnes preparant les maquetes dels seus projectes