Neus Albors Oliva

Francisco Palacios Ortega

La música a l’Institut Salvador Dalí es viu des d’una perspectiva vivencial a través del contacte real amb músiques de diferents estils i èpoques, fomentant experiències d’aprenentatge vinculades als usos socials.

El coneixement i la pràctica musical permeten explorar des d’una visió crítica la potencialitat dels llenguatges artístics, fent emergir les emocions i els sentiments de l’alumnat, incentivant la creativitat i cercant vies per a l’expressió i la comunicació artístiques.

El coneixement i la pràctica de l’art també han de promoure la reflexió, la conscienciació i l’ús de l’art, amb la seva diversitat de llenguatges, per convertir-lo en un vehicle per a l’educació en valors i una eina eficaç de transformació i canvi social.

Al Dalí treballem la interpretació instrumental a través d’UkeDalí, un projecte musical d’innovació pedagògica.

En aquest projecte basat en la interpretació de l’ukelele i el cant, l’alumnat adopta una actitud activa i experimenta amb la música a través d’un instrument atractiu, senzill i versàtil proporcionat pel mateix institut.

UkeDalí permet aplicar el treball de l’aula a contextos reals a través de concerts i audicions a l’institut.

L’alumnat principalment descobreix el llenguatge de la música necessari per a poder interpretar-la, entendre-la i gaudir-la amb un major grau de coneixement. Seguim metodologies musicals actives per al treball dels ecos rítmics (C. Orff), la fonomímia (Z. Kodály), el reconeixement auditiu (E. Willems) i la rítmica i el moviment (J. Dalcroze).

Fem una sortida a un concert un cop a l’any. Aquest curs hem tingut l’oportunitat de poder assistir a un concert de música en realitat virtual:

Cada curs fem una sortida per nivell a una de les sales musicals més importants.

L’alumnat de 1r d’ESO, visita el Palau de la Música per conèixer l’obra de Beethoven a través de la proposta artística: “Big Bang Beethoven”.

(Tindré les fotos al febrer).

Aquest curs, hem assistit a l’Auditori amb l’alumnat de 2n d’ESO a l’espectacle Toy Box, un ballet de C. Debussy.

FOTOS 8 i 7

També 3r d’ESO ha tingut l’oportunitat de visitar l’Auditori, per assistir a l’espectacle Out of de Cage, on s’explora l’univers del so, el soroll i el silenci.

FOTOS 5, 9 i 10

OPTATIVA MÚSICA EN VIU!

A l’optativa Música en viu ens centrem en la interpretació musical com a element central. Es toquen diferents instruments com l’Instrumental Orff i l’ukelele, i s’utilitzen la veu i el cos com a mitjà d’expressió.

Aquest curs participem en diferents projectes en col·laboració amb diferents entitats.

La Capsa

Hem assistit a un stage per veure un directe de l’artista pratenca Poncelam, on van tenir l’oportunitat de fer-li unes preguntes sobre el procés de creació i producció.

FOTOS 11 i 12

Al llarg del curs, participarem en Antropoloops, un projecte de remescla musical.

Com Sona l’ESO

Aquest curs, el nostre institut forma part de la XXV edició de la trobada musical Com Sona l’ESO que té lloc a Altea, on prop de 2.000 alumnes duren a terme una proposta dramaticomusical en directe.