Des del 1998 el Departament d’Educació proporciona suport als centres educatius de Catalunya per tal de desplegar sistemes de gestió de la qualitat. L’objectiu és el d’afavorir la implementació de millores en la gestió, eficaces i eficients, que ajudin els centres a l’obtenció de resultats excel·lents en tots els seus processos, especialment els d’ensenyament i aprenentatge.
Aquesta Jornada serà especial, donada la situació que estem vivint, serà en lÃnia i es transmet a través del youtube.
Els professors de Cicles Formatius de l’Institut Cirvià num de Torelló, hem participat d’aquesta jornada de Qualitat, amb la finalitat de cercar noves fórmules i bones prà ctiques per aplicar-les a les aules, amb el nostre alumnat, a la nostra tasca dià ria, al funcionament del centre i a la millora de l’FP.
També hem participat de les diverses taules rodones (s’han dut a terme 70 taules rodones de forma simultà nia), en les quals s’han exposat bones prà ctiques sobre l’elaboració de la carta de serveis, la borsa de treball per les empreses, tutoria online, FP DUAL i la prospecció d’empreses, gestió de projectes amb ABP, ISO 9001:2015, etc.
El programa d’aquesta XVIII Jornada de Qualitat a l’Ensenyament pretén posar el focus en la importà ncia que té la gestió dels resultats als centres educatius. Les organitzacions han de ser capaces de desenvolupar estratègies per fer-la més à gil per tal d’ajudar a la consecució de bons resultats sostinguts en el temps. Els resultats ens donen informació sobre el que passa al centre i en el seu entorn per conèixer realitats en les quals intervenir, per comprendre les causes que proporcionen un èxit en el futur i actuar en conseqüència. Els centres comparen els resultats clau amb altres organitzacions per entendre les dades en el context, detectar bones prà ctiques i proporcionar un referent que determini nous objectius de millora, establint un sistema de seguiment i avaluació d’aquests i les seves activitats per assegurar un correcte desenvolupament o reorientar l’estratègia establerta. La finalitat de l’anà lisi de les dades obtingudes és que l’aprenentatge sigui útil per a la millora contÃnua, la innovació, l’excel·lència en els resultats i per la satisfacció dels grups d’interès en el present i el futur. Si millorem l’organització dels nostres centres, podrem millorar els nostres resultats.