JORNADA D’EXPERIÈNCIES PFI

Bon dia,

El 29 de juny el professorat dels Programes de Formació i Inserció (PFI) ha assistit a la VII Jornada d’Intercanvi d’Experiències PFI al Museu de la Pell d’Igualada. Es tracta d’unes jornades pensades per intercanviar experiències realitzades durant el curs 2021-2022. Hi van exposar el projecte integrat de creació d’empreses que han fet els alumnes durant aquest curs. El projecte ha consistit, a partir d’una idea de negoci, a fer una cerca d’informació sobre aquesta idea (a partir de notícies, “viatjant” per la xarxa a altres països, buscant notícies, franquícies, etc.) per tal de poder determinar si cobria una necessitat.

Després van dur a terme un procés d’ideació de logos, “naming” i eslògans. Posteriorment van dissenyar el “layout” del local, tenint en compte els elements promocionals, les zones fredes i calentes i les obligacions legislatives relatives a requisits i PRL. La següent fase va consistir en treballar elements de màrqueting, com la creació de catàlegs, anuncis publicitaris, cartes de mails, màrqueting, i codis QR, per passar després a la confecció de la papereria administrativa necessària per al negoci.

Finalment, es va crear la presència online del negoci, mitjançant la creació d’una plana web, les xarxes socials i un estand digital. El projecte va acabar amb una fira virtual, on es va ubicar l’estand digital que van crear els alumnes, i a través del qual podies tenir accés a la pàgina web i a l’anunci promocional de l’empresa.

Altres projectes presentats durant la jornada van ser un espai d’emprenedoria i coworking, la validació d’una idea de negoci, la creació de jocs a partir dels continguts del currículum, tallers de robòtica i l’elaboració d’una revista amb històries de vida dels alumnes.

Us deixem alguna fotografia de la jornada!