El Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023

El Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023, presentat pel Departament d’Educació en el marc de la XII legislatura, té com a objectiu contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en una societat caracteritzada per les transformacions i els canvis accelerats derivats de les mateixes tecnologies. Amb aquest Pla es vol situar Catalunya com un país capdavanter en l’ús educatiu de la tecnologia per a l’èxit educatiu i social, al mateix temps que es pretén millorar la competència digital de l’alumnat, el professorat i els centres educatius en el marc de la transformació educativa.

Els objectius del Pla són:

• Assegurar que els alumnes de Catalunya siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori.
  • Augmentar el nombre de professorat que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI.
  • Teixir una xarxa de país amb centres digitalment transformats que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

Des del centre es posaran a disposició de l’alumnat un d’aquests ordinadors per cada alumne o alumna, per tal que en faci el bon ús necessari per seguir el seu aprenentatge.

Serà responsabilitat de l’alumnat assegurar que es manté en bon estat al llarg de tot el curs i que només ell o ella el fa servir. Recordeu que aquest equip no és propietat de l’alumnat, sinó que són del centre, i aquest el deixa en préstec i, per tant, s’haurà de tornar a finals del curs juntament amb el seu carregador i embalatge original. Tot i així, el centre et pot demanar al llarg del curs diversos punts de control si així ho considera oportú.

En els enllaços a continuació, hi teniu a la vostra disposició els documents que s’han fet arribar als vostres fills i filles, per tal de complimentar abans de la recollida dels ordinadors (a tot l’alumnat dels nivells educatius de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i CFGM).