Vacunació [2n d’ESO]

Benvolgudes famílies de 2n d’ESO

Com cada any i coincidint amb el curs escolar, el Departament de Salut administrarà, a través dels equips d’atenció primària, les vacunes als alumnes als centres escolars segons el calendari de vacunacions vigent a Catalunya (Ordre SLT/236/2019, de 19 de desembre, per la qual s’actualitza el calendari de vacunacions sistemàtiques).

La vacunació és la millor opció per a la prevenció i el control de les malalties incloses en el calendari de vacunacions, i la millor alternativa tant per a la salut individual com de la comunitat, a més de ser un dret dels ciutadans.

L’objectiu de la vacunació en l’Institut és facilitar l’accés a la vacunació i continuar amb el calendari de vacunacions que s’inicia en la infància. Per aquest motiu, és molt important la vostra col·laboració.

Segons el calendari de vacunacions sistemàtiques, la vacuna que s’administra a segon d’ESO és la següent:

Vacuna contra el tètanus i la diftèria (vacuna Td), en una única dosi (dosi de record).

En general, la vacuna és ben tolerada, encara que pot causar molèsties locals o malestar general (febre, desmais o mal de cap). Pràcticament mai produeix efectes adversos més greus.

Preguem que empleneu l’autorització adjunta, amb la indicació de si autoritza la vacunació de la vostra filla, i que la retorneu al tutor, ja que sense l’autorització no es poden administrar les vacunes.

Dia de vacunació: divendres 15 de març de 2024
Carta informativa: Carta famílies
Autorització per a descarregar: Autorizació vacunes

El dia de la vacunació és imprescindible que la vostra filla porti el carnet de salut o el carnet de vacunacions per a anotar les dosis administrades i revisar la informació de la vacunació que consta la fi d’administrar les vacunes necessàries en el seu cas.