Poesía a l’Aula Món

El passat 21 de març es va celebrar el Dia Mundial de la Poesia. Aquest dia és un reconeixement al paper de la poesia com a mitjà per satisfer les necessitats estètiques del món actual, i una jornada d’homenatge a tothom qui manté viva la poesia com a una de les manifestacions artístiques més elevades de l’esperit humà.

En aquest sentit, els nostres alumnes de l’Aula Món han realitzat diversos “Haikus”. El haiku o haikú és una de les formes de poesia tradicional japoneses més estesa. Des de l’Aula d’Acollida han fet la seva versió més personal d’un haiku acompanyat d’una imatge que han dibuixat.

El haiku explica el que ens passa o passa en un instant, és un homenatge o al·lusió a la natura. Dedicar-nos a l’escriptura del haiku ens permetrà entendre que la poesia es troba a qualsevol lloc i que pot aparèixer en qualsevol moment de la nostra quotidinaitat. Estilísticament, un haiku és un poema breu de tres versos combinats per 17 síl·labes de 5, 7 y 5 síl·labes respectivament, que tracta de descriure de forma brevíssima una escena vista o imaginada. Normalment no tenen rima.

Al següent vídeo us presentem el resultat, desitgem que us agradi!!