Macbeth i ruta literària pel Born

El dia 1 de febrer els alumnes de primer de batxillerat vam anar d’excursió al barri del Born (Barcelona).

Primer vam anar  al teatre La  Seca per presenciar l’ obra de William Shakespeare: Macbeth. L’ obra era recitada en vers i amb un llenguatge culte (ens va sorprendre la  dificultat que els actors devien tenir per memoritzar-la) que ens va complicar el seguiment de l’obra a l’inici. Vam percebre-hi elements simbolics  que van afegir interès a la representació. Els actors eren passionals i amb la seva actuació van impressionar-nos a tots. L’obra ens va deixar una experiència cultural,  positiva i enriquidora.

A continuació (no sense abans anar a esmorzar) vam fer una ruta literària i històrica pel barri de la Ribera. Primer, vam visitar el mercat del Born, on vam veure les ruïnes d’antigues cases enderrocades per Felip V. A continuació, visitàrem el Fossar de les Moreres i la basílica de Santa Maria del Mar; seguidament el pla de Palau (on va morir com a cavaller Don Quixot) i la casa on va passar els seus últims dies Joan Salvat Papasseit. A més vam visitar l’edifici on Jacint Verdaguer practicava exorcismes. L’excursió va finalitzar amb la visita al Palau de la música (almenys vam poder apreciar-ne la façana).

Els alumnes de primer de batxillerat estem unànimament segurs que és una excursió que val la pena fer en aquest curs, ja que vam aprendre coses noves sobre la història de Barcelona i sobre literatura europea i, a més a més, ens ho vam passar bé entre companys.

Lorena Nicolás Santiago, 1r de Batxillerat A.