LitCat a l’atac!

Divendres 25 de gener els alumnes de Literatura catalana del Batxillerat Humanístic vam anar de sortida per participar en la II Jornada LitCat a l’atac! que organitza el Departament de Filologia de la Universitat Central de la Universitat de Barcelona.
Al matí, vam haver d’agafar el metro per arribar al nostre destí: l’edifici històric de la Universitat de Barcelona que es troba a la plaça de la Universitat. Estàvem tots una mica entusiasmats pensant en les coses que faríem.

Només arribar, els nostres professors varen rebre uns diplomes per a nosaltres i, mentrestant, ens van donar uns post-its amb diferents lletres per cada alumne i ens van convidar a escoltar un discurs del crític Julià Guillamon. Al finalitzar-lo vam fer una ruta literària per l’edifici amb altres companys de diferents instituts, al principi, no ens va agradar gens ni mica pel fet d’haver de separar-nos dels nostres amics, però, al cap i a la fi, va ser una manera de conèixer diferents persones. Tot i així va ser una experiència nova i després, com a agraïment, ens van convidar a esmorzar. Per acabar l’esdeveniment vam poder escoltar dos fantàstics intèrprets: en Miquel Pujadó i en Mingo Ràfols que ens van cantar i recitar des de cançons de trobadors a poemes de la literatura catalana de tots els temps.

En resum, va ser una sortida diferent, divertida, i, amb tota sinceritat, puc dir que la faria més vegades. Va ser tot un gust per a mi i per als meus companys poder anar-hi.

Nerea González, 1r de batxillerat A