La Toscana 2017 – Viatge final de curs

L’aventura italiana va començar, amb els nostres professors Olga, Mònica i Miquel, a les 4.30 h del dia 4 d’abril al costat de l’institut, on ens esperava un autocar que ens havia de portar a l’aeroport. L’avió sortia a les 7.30 h i vam arribar a l’aeroport de Malpensa de Milà a les 9.05 h.

Un autocar ens va recollir i ens va portar al centre de la ciutat. Vam veure el Castello Sforzesco i vam passejar per la Plaça del Duomo, les galeries Vittorio Emanuele II i vam poder fer les primeres compres. A les 15 h vam prendre rumb cap a Florència i després d’unes quantes hores d’autocar, ens vam instal·lar a l’hotel que ens havien assignat. A la nit, vam sopar al restaurant Dante e Beatrice i després vam passar una estona a la Plaça del Duomo, plaça a la qual vam tornar al dia següent per a visitar la catedral de Santa Maria del Fiore i l’espectacular cúpula de Brunelleschi, on vam rebre una interessant explicació sobre la seva història. També vam tenir ocasió de contemplar el Campanar de Giotto i el Baptisteri de San Giovanni. Després vam creuar el Pont Vecchio per arribar al Palazzo Pitti, on teníem visita programada. A la tarda, i des de la Piazza della Signoria, on vam veure una rèplica del David de Miquel Àngel, vam anar a admirar l’escultura autèntica a la Galleria dell’Accademia. A la nit, vam sopar a prop de la Piazza della Santa Croce on vam poder contemplar la basílica homònima mentre passàvem una estona junts.

Ja al tercer dia vam visitar localitats del voltant, com San Gimignano, poble medieval emmurallat conegut com la «Ciutat de les Mil Torres», o Siena, una de les principals ciutats de La Toscana, coneguda pel seu famós Palio de Siena, cursa de cavalls que enfronta a diferents districtes de la ciutat i que té lloc a la Piazza del Campo. A la nit, vam sopar a prop de la Piazza Santa Maria Novella, on vam tenir ocasió de ballar una estoneta.

L’últim dia, després d’esmorzar i de fer les maletes, vam fer parada a Lucca, una de les poques ciutats que encara conserva les seves muralles medievals intactes, i d’aquí, vam anar a Pisa, on vam gaudir de la impressionant Piazza dei Miracoli i de la seva famosa torre inclinada. Després de moltes fotografies i selfies, l’autocar ens va portar a l’aeroport de Florència i vam arribar a Barcelona el dia 7 ja de nit.

En conclusió, ha estat un viatge que no oblidarem mai i que tornaríem a repetir sense dubte perquè hem gaudit molt, no només de tot el que hem tingut ocasió de conèixer, sinó de les rialles amb els companys i professors.