Excursió a Can Miravitges. Escola de Natura Angeleta Ferrer.

Els alumnes de Biología de segon de Batxillerat van tenir l’oportunitat de visitar el darrere 5 de Març l’ Escola de Natura Angeleta Ferrer, on vam poder gaudir de l’aprenentatge sobre l’ecologia i la biodiversitat que hi ha a les muntanyes properes a Barcelona.

A l’inici del dia, als alumnes els hi van entregar un dossier d’activitats que els hi ajudaria a l’hora de recopilar informació i se’ls hi va fer una xerrada sobre l’activitat que farien i sobre el significat de la biodiversitat i l’ecologia, part de la biologia que estudia relacions dels éssers vius entre ells i el medi.

Després, els alumnes vam fer la pràctica de camp: un transecte. Consistia en delimitar una superficie de 10mx10m i estudiar quines espècies vegetals hi havia. La professional de l’activitat ens donava explicació de la història d’aquest lloc.

Al finalitzar l’activitat, els alumnes van recopilar tota la informació recollida entre tots els grups i en conjunt van poder descobrir quin tipus de comunitat vegetal és la que trobem en aquesta part de Barcelona i quin és el motiu de que hi hagin aquest tipus de vegetació en aquesta zona.

Sergi Bajaña 2n Batx