Convocatòria per a la renovació dels membres del Consell Escolar

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. El 30 d’octubre es va iniciar el procés electoral per renovar la meitat dels membres representants del professorat, l’alumnat, i dels pares i mares d’alumnes dels Consells Escolars (cada dos anys es renova la meitat dels representants de cada sector per quatre anys).

Composició del consell escolar i nombre de representants de cada sector amb la indicació dels que s’han de renovar:

• [1] Director.
    • [1] Cap d’Estudis.
    • [1] Secretària.
    • [1] Representant de l’Ajuntament (per designació).
    • [3] Representants de l’alumnat: en aquestes eleccions es renoven 2 representants del sector alumnat.
    • [1] Representant de l’AMPA (per designació).
    • [2] Representants de mares i pares: en aquestes eleccions es renova 2 representant del sector pares i mares.
    • [1] Representant del personal PAS/PAE: en aquestes eleccions es renova 1 representant del PAS/PAE.
    • [6] Representants del professorat: en aquestes eleccions es renoven 1 representant del sector professorat.

En relació al procés electoral i el seu calendari, destaquem les informacions més rellevants en aquest document: Procés i dates destacades.

Funcions del Consell Escolar:

Consulteu la següent presentació: Consell escolar 23-24.

Funcionament:

El Consell Escolar ha d’aprovar les seves normes de funcionament. En allò que no estigui previst s’han d’aplicar les normes reguladores dels òrgans col·legiats de l’Administració de la Generalitat.

El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director del centre o ho sol·licita al menys un terç de les seves persones membres. A més, s’ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.

Presentació de candidatures:

D’acord amb el calendari, el termini per a la presentació de candidatures dels diferents sectors finalitza el divendres 14 de novembre de 2023. Si us voleu presentar cal que lliureu el document per a la presentació de la candidatura, complimentat i signat, a Direcció.

Procediment de votació:

Les votacions es realitzaran el dimarts 21 de novembre de 2023.

La normativa estableix que el vot és personal, directe i secret i no s’admet la delegació de vot ni el vot per correu. Per garantir una àmplia participació en el procés de votació hem planificat un horari ampli de votació dels diferents sectors representats al Consell Escolar, i adaptat a ells: sector alumnat un matí passarà la mesa per les aules, sector pares i mares disposaran d’una tarda, sector professorat ho farà en claustre extraordinari, i el sector PAS no votarà atès que en aquesta renovació parcial no toca renovar la representant.