Canvis en les PAU 2020 i comunicat nou calendari de les proves (Novetat)

El Govern i les universitats de Catalunya han acordat, en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), les noves dates de celebració de les diferents proves d’accés a la universitat, en la seva convocatòria ordinària.

L’ajornament generalitzat del calendari es pren davant l’actual situació excepcional d’emergència sanitària, per tal de minimitzar el risc de contagi per coronavirus COVID-19 entre la població. En aquest sentit, cal subratllar que el calendari aprovat queda supeditat a possibles noves mesures que puguin adoptar les autoritats competents en relació amb aquesta pandèmia.

Així mateix, el nou calendari permet garantir que l’alumnat accedeixi a la universitat respectant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat que sempre -i també en circumstàncies excepcionals- han de regir l’accés i l’admissió als estudis universitaris.

El nou calendari de les proves d’accés a la universitat és el següent:

Prova d’accés a la universitat (PAU) Convocatòria ordinària. (NOVETAT)

• Últim dia de notificació de qualificacions finals de batxillerat de l’avaluació ordinària:

Divendres 5 de juny de 2020.

Si, per qualsevol motiu, algun centre no pot enviar-ho dins d’aquest termini, haurà de notificar-ho a la bústia de l’Oficina d’Accés a la Universitat

coordinaciopau.sur@gencat.cat

• Matrícula a la PAU:

Del divendres 15 de maig al dilluns 15 de juny de 2020.

• Notificació del tribunal i lloc d’examen de l’alumnat matriculat a la PAU al portal Accesnet-Centres:

Divendres 3 de juliol de 2020.

• Dies proves convocatòria ordinària:

Dimarts 7, dimecres 8, dijous 9 i divendres 10 de juliol de 2020.

El Departament d’Educació ha anunciat els canvis en l’estructura dels exàmens d’accés a la universitat del proper juliol, canvis deguts a la pandèmia i l’estat de confinament que vivim aquests mesos. Podeu llegir el comunicat sencer en aquest enllaç, i com afecta a cada assignatura en concret en aquest altre, però us en resumim les principals idees a continuació:

1. S’ha intentat que els canvis no afectin a l’estructura i format de les proves.
    2. No es podia reduir el temari avaluable, per què degut a l’autonomia de centres no tots els estudiants haurien fet la mateixa part de temari.
    3. No era convenient canviar la duració de cada prova.
    4. No es podia fer una adaptació universal i homogènia, atès que cada assignatura té una tipologia de preguntes i d’examen diferents.

Tenint en compte tot això, s’ha decidit fer dos blocs: assignatures amb opcionalitat sobre el conjunt de l’examen i assignatures amb opcionalitat sobre una part de l’examen.

Us recomanem que consulteu com afecta i com serà la prova a cada assignatura de que estigueu matriculats en l’annex oficial.

• Publicació de les qualificacions de la PAU:

Dimarts 21 de juliol de 2020.

• Sol·licitud de revisió d’exàmens PAU al portal d’accés al universitat

Dimarts 21, dimecres 22 i dijous 23 de juliol de 2020.

Prova d’aptitud personal (PAP) per a l’accés als graus en Educació Infantil i en Educació Primària. Convocatòria ordinària:

Dimecres, 15 de juliol de 2020

Us recordem que teniu al vostre abast el portal Canal Universitats on podeu trobar models d’exàmens d’anys anteriors i, en el cas de PAU, l’eina de preparació de la prova Posa’t a prova.

Des del punt de vista acadèmic, cal anar estudiant i treballant per aconseguir uns bons resultats tant en el batxillerat com en les proves.

Si us plau, seguiu les indicacions de les autoritats. No sortiu de casa pel vostre bé i el de tothom.