Treball de Recerca [TdR]

Què és?

El Treball de Recerca – “TdR” és un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat amb l’orientació i seguiment del professorat, per tal de consolidar la competència en recerca i que ha de realitzar tot l’alumnat de Batxillerat.

Aquest treball:

• És una petita investigació.
  • Pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinar.
  • Està dirigit per un professor/a – tutor/a.
  • Representa el 10% de la qualificació final del batxillerat.
  • Es presenta per escrit i oralment.
  • S’avalua tenint en compte el seguiment de la realització del treball, l’informe escrit i la presentació oral.

Cada centre fa una proposta de treball al seu alumnat, organitza les tutories i estableix una normativa sobre el calendari, els criteris d’avaluació i la presentació oral.

Abans de començar el treball, cal decidir quina orientació vol donar-se a la recerca. La metodologia de cerca i processament de la informació seran diferents segons que es tracti d’una recerca de tipus científic, de tipus tecnològic, de tipus estadístic, de tipus artístic, de tipus literari, històric, sobre les característiques del disseny d’un objecte, instal·lació o construcció…

Més informació: XTEC – Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya.

Quin pot ser el tema del meu Treball de Recerca?

L’elecció del tema és lliure; és a dir, cada alumne pot triar el tema que vulgui, no obstant per orientar-vos en la tria, els diferents Departaments / Seminaris fan una proposta de temes que us poden ser d’interès per a la realització del Treball de Recerca, us recomanem que li feu una ullada al següent enllaç on trobareu un Excel que recull totes les propostes. Cal seleccionar la pestanya del departament que us pugui interessar (per defecte s’obrirà sempre la primera pestanya).

EXCEL PROPOSTA DE TEMES

Aquí pots descarregar el full de tria: Full tria Tema TR.

Què necessito per a l’elaboració del TR?

Per a l’elaboració del teu treball és important que tinguis en compte els següents aspectes:

1. El primer pas en l’elaboració del treball, és conèixer el CALENDARI establert.
  2. Després heu de saber quins són els aspectes formals d’elaboració de la memòria escrita:
  3. Dossier informatiu TdR.
  4. Aquí pots descarregar una: Plantilla Memòria escrita.
  5. A continuació, necessites saber quins aspectes es tindran en compte per a la seva avaluació:
  6. Finalment, és recomanable consultar diversos materials que us poden ser d’ajuda a l’hora de fer el treball:

Presentació anual de treballs de Recerca

Cada any té lloc la Presentació anual de treballs de recerca de Santa Coloma de Gramenet. Al web del  Centre de Recursos Pedagògics “CRP”, es publiquem els articles dels treballs seleccionats per a la presentació anual, amb el desig que inspirin i orientin futures recerques i estudis.

De entre els treballs que obtinguin millor nota es seleccionen 2 per a representar al nostre Institut en aquest acte.