Ràdio Premià de Mar – Intercanvis Internacionals

El dia 30 de maig dues alumnes de 1r d’ESO, Dènia Molina i Sawsan Charradi, conjuntament amb la mestra d’anglès Meritxell Santolària van anar a la Ràdio de Premià de Mar per explicar l’experiència dels intercanvis internacionals d’aquest curs.

A la Ràdio ens han fet diverses preguntes referents als viatges que s’ha realitzat aquest any a Romania i Alemanya seguin aquest guió:

• COM ÉS EL PROGRAMA ERASMUS A L’IE-SANTA ANNA?

El programa ERASMUS és un projecte de tot el curs, d’octubre a octubre, i treballem amb 2 escoles més a Europa: 1 a Romania (Sibiu) i una altra a Alemanya (Daun). Durant l’any fem activitats relacionades amb un tema en concret. Amb Romania hem treballat les cultures i tradicions, i amb Alemanya els hàbits saludables. Llavors, durant l’any escolar, es fa un viatge d’intercanvi d’una setmana per conèixer les escoles del país d’origen i alhora seguir treballant amb el tema del projecte. El viatge és la millor part, és clar.

• COM S’ORGANITZA EL VIATGE A L’ESTRANGER? Requisits per participar, reunió amb famílies abans del viatge, preparació del viatge durant les classes Erasmus, viatge fins a l’escola estrangera amb avió i bus, un cop a l’estranger, les dues escoles ens organitzen moltes activitats per conèixer l’entorn i treballar al voltant del nostre projecte.
  • QUINA ÉS LA VALORACIÓ GENERAL DELS ALUMNES SOBRE EL VIATGE? Molt bona, perquè va ser una experiència diferent, ja que normalment no viatgem a l’estranger, i encara menys amb els companys de classe.
  • QUINES ACTIVITATS, ORGANITZADES PER L’ESCOLA ESTRANGERA, US VAN AGRADAR MÉS?
  • QUÈ US VA AGRADAR MENYS?
  • QUINS APRENENTATGES T’EMPORTES DEL VIATGE? (viure una nova manera de fer en una altra família, aprendre sobre la cultura del nou país, pràctica de l’anglès, noves amistats, menjar diferent…)
  • RECOMANARIES AQUEST PROGRAMA A ALTRES ESCOLES I/O ALUMNES?