Quines coses NO sabem dels gossos?

Aquest any les nenes i els nens de 2nC hem triat ser la classe dels gossos i les gosses.

Per fer el projecte de l’escola volíem aprofitar per aprendre coses sobre aquest animal, però resulta que abans de començar hi havia moltes coses que ja sabíem, així que ens hem dedicat a aprendre totes aquelles coses que no sabíem dels gossos.

Per descobrir que finalment aquest seria el tema del nostre projecte vam fer un Scape Room a la classe, on havíem d’aconseguir obrir una caixa forta i trobar una carta. Una vegada ja vam esbrinar quin seria el nostre tema del projecte vam fer una pluja d’idees de totes les preguntes que ens passaven pel cap i les vam classificar.

Per intentar respondre aquestes preguntes ens hem passat setmanes treballant com investigadors en equips cooperatius. Teníem una carpeta plena d’informació i unes preguntes que havíem de respondre, així que ens vam posar a la feina i vam anar treballant autònomament. Ara ja sabem treballar molt millor en equip!

Després de reunir tota la informació d’un munt de coses que no sabíem sobre els gossos ens vam preguntar si a l’escola hi hauria molta gent amb mascota a casa i quines mascotes té la majoria de la gent. Abans de res vam pensar què creiem i vam exposar unes hipòtesis. Per conèixer si la nostra hipòtesi era correcte o no, per grups vam anar classe per classe i des de la porta, que ja sabem que no ens podem barrejar, vam fer un seguit de preguntes sobre el tema. Vam analitzar els resultats i fins i tot hem après una mica a fer una gràfica de barres amb els resultats de tota l’escola!

Amb tot el que hem après sobre el projecte hem fet un lapbook molt maco, fins i tot té forma de gos. El mateix gos amb el qual hem decorat la porta de la classe, es diu Boby. I també hem pogut fer un Kahoot per veure tot el que havíem après, realment ha sigut molt.

A part hem realitzat altres treballs manuals, com pintar amb aquarel·les o crear un gos de sobretaula per posar el nostre material escolar de casa.

Per últim hem aprofitat que durant el projecte hem trobat paraules que no enteníem i hem après la classificació general dels animals. Per practicar hem pogut jugar a un joc del genially!

En definitiva, pensàvem que sabíem moltes coses dels gossos, però ara sí que podem dir que som experts i expertes.

Cliqueu per veure més imatges del nostre treball