Ràdio PdM 5è – Toquem l’UKELELE

Aquest any a l’Institut Escola Santa Anna hem iniciat un nou projecte musical, la utilització d’ukeleles a les hores de música. Aquest primer curs hem fet un tastet als cursos de 5è, 6è i 1er d’ESO, però és un instrument que es pot utilitzar a tots els cursos, encara que de manera diferent.

Els alumnes Pau Batlle, Joana Gonzalvo i Nora Bou han anat a la ràdio de Premià de Mar a explicar aquest magnífic projecte:

“Vam començar el projecte el sogon trimestre. Abans d’agafar l’ukelele vam conèixer una mica aquest instrument, quina és la seva història, quants tipus d’ukelele hi ha, quines notes sonen a cada corda, les parts que té i també com es poden afinar, ja que cada dia ens encarreguem d’afinar l’instrument abans de tocar-lo.

La primera activitat que vam realitzar amb els instruments va ser per conèixer les notes de les seves cordes i la possibilitat de tocar altres notes posant un dit a diferents trastets. Com el projecte de l’escola d’aquest curs és el cinema vam relacionar la Banda Sonora de la pel·lícula Pirates del Caribe amb les notes de l’ukelele i conjuntament amb els boomwhackers vam acompanyar la cançó.

Una vegada vam provar de tocar diferents notes vam estudiar què són els acords i hem començat a aprendre alguns dels acords més fàcils de l’Ukelele. Per fer-ho vam agafar la cançó Mickey’s Monkey de Smokey Robinson and The Miracles i vam tocar a sobre amb els acords de Do i Fa. Si voleu us podem tocar una mica de la cançó utilitzant aquests dos acords.

El següent acord que hem après ha estat el de La menor i ens està servint per aprendre la cançó Stay With me de l’artista Sam Smith.

De moment estem en aquest punt, ja que en l’hora setmanal que tenim de música anem alternant treball d’ukeleles amb altres activitats.”

Cliqueu la imatge per veure les fotos. Podeu escooltar l’àudio en directe a l’enllaç de més abaix: