LA CANÇÓ DE LA SETMANA

DANSA HONGARESA Nº5

(JOHANNES BRAHMS)

Aquesta setmana iniciem el repertori clàssic amb la “Dansa Hongaresa Nº 5” de Johannes Brahms, un altre d’aquests “grans èxits” de la música clàssica reconeixible per la immensa majoria del públic només amb l’escolta dels primers compassos.

Johannes Brahms

Estem davant d’una obra que Johannes Brahms va escriure el 1869, en ple romanticisme, dins el primer dels quatre quaderns que va compondre de Danses hongareses arreglades per a piano.

Des de començaments del s. XIX es va desenvolupar un interès per les llengües perifèriques com el txec, l’hongarès o el rus, a més d’un interès creixent per la història local i els costums en música, per la qual cosa els compositors es van sentir fascinats pel folklore de cada poble, pels seus cants i els seus balls, per aquests idiomes musicals específics amb els quals està creada una música popular que fins a aquest moment tot just s’apreciava.

Esperem que amb l’audició d’aquesta famosíssima obra despertem l’interès dels alumnes per la música clàssica.

A continuació, podem visualitzar una escena de la pel·lícula El Gran Dictador on el genial còmic Charles Chaplin actua al ritme de la Dansa Hongaresa Nº5. Disfruteu-la: