ERASMUS a Itàlia_4rt i 5è dia i tornada

El dijous dia 24 vam començar el dia a l’escola. Els alumnes italians ens van presentar les seves exposicions sobre el Canvi Climàtic (desastres naturals, consum excessiu de plàstic, contaminació de l’aigua…) i un cop finalitzades les presentacions, vam sortir d’excursió camí al VAIA DRACO. Aquesta escultura està situada sobre un turó als boscos de Lavarone, a la província del nord de Trento.  És un enorme drac construït per l’artista Marco Martalar amb la llenya dels arbres enderrocats pel temporal Vaia dels boscos que van ser arrasats el 2018. Des d’allà, les vistes eren espectaculars!! A la tornada, vam dinar a la cantina de l’escola, i per la tarda no hi havia classes a l’institut. Algunes famílies van portar als nostres alumnes a fer activitats a la neu amb trineus. S’ho van passar genial!

Divendres 25 era l’últim dia amb els nostres amics de Lavarone. Pel matí vam realitzar un taller d’art creatiu amb materials reciclats i vam fer flors amb oueres i màscares amb tot tipus de materials reutilitzats. Després del pati, vam fer classe al pavelló d’esports. La professora Rosalina d’Educació Física va preparar una sessió amb diferents tipus de jocs molt dinàmics. Després de dinar a la cantina, vam anar caminant al llac de Lavarone per passar la tarda tots junts.

I per la tarda-nit, les famílies van organitzar un sopar i festa amb tots els alumnes italians i catalans. Quin gran comiat!

Avui dissabte 26, tornem ja cap a Barcelona. Ens hem llevat ben d’hora, recollit i fet les maletes, i un bus ens ha portat fins a Trento. Allà n’hem agafat un altre que ens ha portat a l’aeroport de Milano-Malpensa. I amb avió volarem fins a Barcelona!

Tot ha anat genial i l’experiència ha estat increïble…els alumnes li posen un 10 al viatge ERASMUS!!

Fins aviat, amics de Lavarone, us esperem a l’octubre amb molta il·lusió!

Us deixem més fotos al següent link: