Rajoles hidràuliques

“Rajoles hidràuliques” és un projecte de disseny de rajoles iniciat pels alumnes de 1r d’ESO del curs 2019-2020, ajornat per la pandèmia i realitzat pel mateix alumnat (ja a 2n d’ESO) durant el curs actual.

La proposta ha consistit en dissenyar unes rajoles amb inspiració modernista, tot aplicant els traçats de geometria plana apresos durant el curs (construcció de polígons inscrits i traçats bàsics com mediatrius i Tales), per després traspassar aquests dissenys a una rajola real, com ho feien els artesans que fabricaven (i fabriquen) rajoles hidràuliques.

La tècnica de realització de la rajola real es diu “corda seca”, i per realitzar-la els alumnes han comptat amb l’ajuda de la Coral i la Cristina, del taller de ceràmica “El Rajol”, que els han proveït dels materials i els coneixements per traspassar els dissenys a les rajoles. Un cop fetes, se les han emportat i retornat a l’institut, després de passar pel forn a més de 1000 graus de temperatura.

Si les voleu veure en directe podeu passar pel vestíbul de l’institut!