Primer concurs MICRA-microrelats

Dins de les activitats previstes per Sant Jordi, l’alumnat de 1r ESO va organitzar el primer concurs MICRA-microrelats. Havíem treballat diversos elements dels textos narratius i vam posar-ho en pràctica organitzant un concurs de microrelats, on l’extensió del text és vital i té molta importància. Un microrelat és un text breu, comprimit, suggeridor i intens que ens acostuma a sorprendre amb un final inesperat. Els membres del jurat han estat el propi alumnat de cada classe, confinat a casa, que els han puntuat seguint uns criteris d’avaluació establerts i que es fixaven en aspectes com ara l’originalitat, la imprevisibilitat i la creativitat del microrelat.
Volem fer públic aquest veredicte amb els 3 millors microrelats de cadascuna de les classes participants. També volem felicitar a les persones guanyadores i, sobretot, agrair la participació de la resta de futurs escriptors i escriptores de 1r ESO de l’institut A. Cumella.
GRUP A

Primera posició amb un total de 64 vots afirmatius

COR POTENT d’ Arnau P. (237 caràcters)

El cor li anava a mil per hora, no ho podia creure, havia robat! Era perseguit per la policia, volgués o no, l’acció ja estava feta, no podia tornar enrere. Però ara no podia pensar en això, ara el què havia de fer era fugir, però, a on?

Segona posició amb un total de 63 vots afirmatius

TRUCADES PERDUDES d’Aina A. (231 caràcters)

L’Ona va arribar a l’estació i va comprar un bitllet. Mentre el tren arrencava va rebre un WhatsApp, no va fer-li cas. Va arribar a Barcelona i va anar a casa dels avis. No hi eren, llavors el va obrir: “Nena, no vinguis!. Marxem”.

Tercera posició empatats amb un total de 61 vots afirmatius

CONSELL VITAL de Marina R. (208 caràcters)

Llavors el teu problema no és el pas del temps sinó el què comporta. Amb els anys t’adonaràs que és millor viure el present i envoltar-te de la gent a la qui estimes.

En aquell moment, ella ho va entendre tot.

INCENDI LITERARI de Teresa J (234 caràcters)

Un dia, el de Sant Jordi, vaig anar a una llibreria. Però, quan anava a pagar, va començar a sonar una alarma molt forta, semblava avís d’incendi. Em vaig espantar i tothom va sortir corrents. Al final no va ser res, era un simulacre.

GRUP B

Primera posició amb un total de 73 vots afirmatius

TEMPESTA d’Ona Puig (203 caràcters)

No hi havia ningú al carrer. Mentre caminava per damunt de les fulles mullades. Miro al cel i penso: sens dubte, el meu avi no s’equivocava mai quan deia que després d’una gran tempesta arriba el millor.

Segona posició amb un total de 72 vots afirmatius

UNA MALA TARDA d’ Abril A. (172 caràcters)

Em cauen gotes a la cara mentres corro. He d’arribar. Nervis. El pla s’espatlla si no arribo. L’he d’avisar. Estic a punt. Ja la veig. Massa tard. Ja l’ha obert. Ja ho sap.

Tercera posició amb un total de 70 vots afirmatius

CARRERS FOSCOS d’Unax P. (183 caràcters)

Dos homes ben vestits van per un carrer i es creuen de mirades. Més tard, s’escolten uns trets. Un veí veu un home ben vestit al terra i un altre fugint. Sonen les campanes del poble.

GRUP C

Primera posició amb un total de 78 vots afirmatius

DECLARACIÓ DE DESAMOR de Kelhy A. (128 caràcters)

Fa un any que em vas abandonar amb llàgrimes i amb el cor partit. Ara et lliuro aquesta rosa com a senyal que em vas fer feliç.

Segona posició amb un total de 69 vots afirmatius

POR INTENSA de Kardi S. (169 caràcters)

Entra el senyor, era alt, amb moltes cicatrius i portava un ganivet. Ens batega el cor, el meu germà tenia por. Sense pietat va vessar sang i els cadàvers es va emportar.

Tercera posició amb un total de 70 vots afirmatius

PENSAMENTS FUTURS de Darian M. (175 caràcters)

Pensàvem que no era una cosa molt important però ara la nostra vida ha canviat. Pensàvem que no ens afectaria però mira ara la nostra vida espera tornar aviat a la normalitat.