Mobilitat Eramus+ de 3r d’ESO a Alemanya!

Aquest curs 13 alumnes de 3r d’ESO han participat en una mobilitat Erasmus+ a Verl (Alemanya) sobre Fast Fashion i el consum responsable. Durant una setmana han compartit experiències amb alumnat alemany, han conviscut amb famílies d’acollida i han participat en tallers, visites culturals i activitats sobre sostenibilitat, reciclant, reflexionant i aprenent de manera vivencial. Més enllà dels coneixements adquirits, aquesta experiència els ha permès créixer personalment, guanyar autonomia, practicar idiomes i crear vincles que, de ben segur, recordaran durant molt de temps.

Gràcies a la Droste-Haus, a les famílies d’acollida i a totes les persones que han fet possible aquesta experiència tan enriquidora. Ens veiem a l’octubre! Wir freuen uns sehr auf euren Besuch!

Alumnes de 3r d’ESO al Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola! 🧊

Aquest curs, un grup d’alumnes de 3r d’ESO ha participat en el Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola, organitzat per la Universitat de Barcelona.

Durant setmanes, han après a crear cristalls de dihidrogenfosfat d’amoni (ADP) al laboratori, han elaborat un pòster científic i han defensat el seu treball davant d’un jurat. Una experiència que combina rigor científic, treball en equip i creativitat.💙

III Marxa nocturna a Montserrat 🌙🥾

Ho hem fet, un any més! Alumnes de 3r, 4t, Batxillerat, docents i PAS vam caminar 27 km veient com el cel ens va començar oferint les estrelles 🌌 a Terrassa, fins que vam arribar al monestir de Montserrat amb el sol traient el nas darrere els núvols🌤 (van fer que l’arribada fos menys calorosa).
Altra vegada, hem viscut una experiència enriquidora, que ens ha permès veure que podem superar reptes i trencar barreres que crèiem impensables.

No us perdeu la següent! 💪🏻⛰️

Presentació de “Mites urbans”, un projecte RCS de 4t d’ESO ✨📚

La tarda de dimecres 13 de maig a l’Anònims, alumnes de 4t d’ESO van presentar el llibre que van escriure, maquetar i publicar dins el projecte “Publiquem un llibre” en el marc dels projectes RCS.

Va ser una experiència gratificant🤩, van poder explicar a companys, docents i famílies la feina feta i els van poder ensenyar el seu llibre. EL SEU LLIBRE! També va assistir l’editor, en Jordi Vila! ✨

El podeu comprar a l’Institut, posant-vos en contacte amb alguna de les dues Clàudies (professores que han acompanyat en el projecte).

Gimcana: Micro:bits en acció! 💻🕹️

A principis de maig, l’alumnat de les optatives de Tecnologia i Digitalització de 4t d’ESO van visitar la UAB per fer un tastet dels diferents graus que es poden estudiar a la Facultat d’Enginyeria.

Sant Jordi 2026🌹🐉📖

El passat 23 d’abril vam celebrar al centre la Diada de Sant Jordi. L’alumnat va participar en el certamen literari que es va fer a la sala d’actes al centre, i després es van fer activitats al centre i alguns grups van sortir pel centre de Granollers a gaudir de la Diada per la ciutat.

Us ensenyem, també, com vam decorar el vestíbul, entre flors i els llibres que va donar el departament de Llengües Estrangeres perquè alumnes i docents puguin agafar-ne. A més, des de Català i Ciències van demanar a l’alumnat de 3r i 4t que creessin paraules durant les estones de lectura amb els símbols de la taula periòdica per fer-ne un mural.

Inauguració de l’exposició Re-animar a l’Edison!

El 27 d’abril es va inagurar l’exposició Re-animar al cinema Edison amb una gran afluència de públic. Re-animar és un projecte d’art interdisciplinar amb consciència mediambiental que a partir d’objectes trobats al carrer, l’alumnat crea obres plàstiques, musicals i literàries. Des de fa dues edicions, l’empresa GRID Granollers col·labora aportant materials per completar les obres d’art.

Donem les gràcies a la Regidoria de Cultura i d’Educació de l’Ajuntament de Granollers per la seva presència. També volem agraïr a l’artista Mònica Campdepedrós el treball realitzat i el seu acompanyament a l’alumnat de 1r d’ESO i a l’AFA de l’Institut per la seva col·laboració. I, finalment, agraïm al Cinema Edison que ens obri la sala d’exposicions un any més.

L’exposició es podrà visitar fins el 29 de maig.

Jornades Esportives de 1r d’ESO ⚽🏐

El divendres 10 d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO va participar a les Jornades Esportives de 1r d’ESO organitzades pel Consell Esportiu del Vallès Oriental. Va ser un dia molt intens i divertit on, a part de practicar diferents esports, es van retrobar amb ex-companys i companyes de les seves escoles de primària. Van gaudir molt tots els partits i van intentar posar en pràctica el joc net treballat des d’educació física.