Les 7 meravelles del món amb Realitat Virtual

Els alumnes de Primer de l’ESO de Religió fent servir les ulleres de RV per conèixer i visitar les 7 meravelles del món.

TALLER PRIMERS AUXILIS

Continuant amb el cicle de xerrades del Departament de Biologia, els alumnes de 3r han fet un taller de primers auxilis impartit per la Creu Roja. Aprenentatge de les tècniques més eficaces per fer front a una emergència mèdica fins que arribi el personal sanitari i suport vital bàsic, reanimació cardiopulmonar.

CELEBREM SANT JORDI AMB JOSEP CARNER I EL BESTIARI MEDIEVAL

Des de l’assignatura de català hem treballat el bestiari medieval a 1r d’ESO i els poemes de Josep Carner a 2n, 3r i 4t d’ESO i batxillerat.

Aquest ha estat el resultat.

PROVES CANGUR

Les proves Cangur és un concurs de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, tots fan la prova el mateix dia, aquest any ha estat el 18 de març. L’alumnat ha de donar resposta, sense calculadora, a 30 qüestions de dificultat creixent i disposa de 75 minuts per fer-ho.

L’objectiu és el d’apropar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través de la resolució de problemes.

Lliga matemàtica

Aquest curs, degut a la pandèmia, hem hagut de suspendre la tradicional sortida al CosmoCaixa, per a l’alumnat de 1r d’ESO, però s’han pogut portar a terme la Lliga Matemàtica per a l’alumnat de 1r i 2n de l’ESO i les Proves Cangur, per a l’alumnat de 3r, 4t de l’ESO i 1r de batxillerat.

El dia de Sant Jordi, vam lliurar els premis de la Lliga d’aquest curs i els de la Lliga del curs passat que no es van poder donar degut al confinament. També, s’han repartit els diplomes a l’alumnat que ha participat en les Proves Cangur.

La lliga matemàtica consisteix en la resolució correcta de 10 enigmes, 1 per setmana, que es realitza durant el primer trimestre del curs. Els enigmes són de lògica i matemàtiques. L’enigma s’ha penjat cada divendres en el moodle del grup i la resolució s’ha recollit, com a molt tard, el dijous de la setmana següent, tant presencialment com telemàticament. Durant el segon trimestre s’han fet els desempats per a als primers llocs de la classificació.

Classificació

• Primer d’ESO. Curs 2019-2020
    • Guanyador: Pol Rodríguez Ropero. E1A
    • Segona classificada: Júlia Fernández Monterrubio. E1C
  • Segon d’ESO. Curs 2019-2020
    • Guanyadora: Andrea Simón Hernández. E2A
    • Segona classificada: Ivana García Loba. E2B
  • Primer d’ESO. Curs 2020-2021
    • Guanyadora: Sara Rodríguez Sánchez. E1B
    • Segona classificada: Eva Rodríguez Sánchez. E1B
  • Segon d’ESO. Curs 2020-2021
    • Guanyador: Èrik Sánchez Latorre. E2B
    • Segona classificada: Mariana Velasco: E2B

Sant Jordi 4t ESO

Ni la pandèmia, ni la nova normalitat, ni les mascaretes, res ens atura els desitjos de crear, d’interpretar, de sentir. No podem fer massa reunions, ni festes; no podem abraçar tot el que voldríem.

I els nostres alumnes creen, interpreten i senten emocions compartint la poesia i la música, fora de les pantalles hem tornat a compartir tot allò a les aules. Textos de poetes i textos creats per ells que interpretem inspirats en músiques diverses, textos propis que ens inspiren Bach, Debussy, Holst…i molts més.

La música ens inspira i les paraules cobren sentit. I cantem, no parem de cantar. La música i la paraula no s’aturen i ens donen ales.

Poemes amb música. 2n ESO

Ni la pandèmia, ni la nova normalitat, ni es mascaretes, res ens atura els desitjos de crear, d’interpretar, de sentir. No podem fer massa reunions, ni festes, no podem abraçar tot el que voldríem.

I els nostres alumnes creen, interpreten i senten emocions compartint la poesia i la música, fora de les pantalles hem tornat a compartir tot allò a les aules. Textos de poetes i textos creats per ells que interpretem inspirats en  músiques diverses, textos propis que ens inspiren Bach, Debussy, Holst… i molts més.

Un sonet per a tu. Martí Pol

Otoño. Juan Ramon Jiménez