Pla d’obertura de centres 2021-2022

L’institut posa a disposició de les famílies per a la seva consulta, el Pla d’obertura de centres 2021-2022 en el marc de la pandèmia amb l’objectiu que coneguin les actuacions i procediments que se seguiran davant possibles casos de covid-19 entre l’alumnat, així com les característiques generals d’organització del centre seguint les indicacions del Departament d’Educació i el Departament de Salut.

Davant qualsevol dubte o aclariment, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres.

Reunió informativa famílies 1r ESO

Benvolgudes famílies de 1r d’ESO,

El curs escolar està a punt de començar i per tal de tenir-ho tot a punt, us convoquem a la trobada informativa que tindrà lloc el proper dimarts 7 de setembre a les 18:00h a l’Auditori Joan Cererols – Espai Jove Nord.

Adreça: Plaça de les cultures s/n. 08760 Martorell

Caldrà respectar les mesures sanitàries contra la COVID-19, us preguem que hi assistiu UN SOL MEMBRE x família. RECORDEU, AFORAMENT LIMITAT

Set alumnes obtenen el diploma oficial de francès DELF !

Aquest any han sigut set els alumnes de l’institut que s’han presentat a les proves oficials de llengua francesa i han obtingut els diplomes DELF A2 i DELF B1.

Quatre alumnes de 2n de batxillerat, un alumne de primer, i dos alumnes de 4t d’ESO han preparat les proves seguint les orientacions del professorde francès i treballant amb recursos facilitats a la plataforma digital. S’han fet videoconferències, simulacres d’examen, enregistraments orals, alguna classe inversa, etc. La metodologia a distància ha estat ben acollida per l’alumnat, que ha treballat amb constància, implicació i empenta.  Els alumnes de 2n de batxillerat, que es van presentar a la convocatòria lliure de novembre del 2020, ja han rebut el diploma i la felicitació d’en Xavier i l’Ivan.

RESULTATS CANGUR 2021

Aquest any, per diferents motius, els resultats definitius de les Proves Cangur han trigat una mica a ser públics. Cal felicitar per la seva bona classificació als alumnes,

• DANIEL MORENO PINTADO, de 4t d’ESO amb percentil 0,61, és a dir, només el 0,6% dels classificats han tret un resultat millor. La mateixa organització ens ha fet arribar una menció d’honor per aquest alumne. Moltes felicitats Daniel, esperem que el proper any vulguis repetir l’experiència.
  • PAU SANTANA FERNÁNDEZ, de primer de batxillerat amb percentil 1,01. Només l’1% dels participants de tota Catalunya ha tret un resultat millor. També, des del Departament de Matemàtiques t’encoratgem a superar el nou repte del Cangur 2022.

No és la primera vegada que els resultats de les Proves Cangur són així de bons. Els membres del Departament de Matemàtiques i la direcció de l’institut volem que els noms d’aquests alumnes no quedin en l’anonimat, volem que siguin visibles als companys, al professorat, a tota la família educativa. Les matemàtiques no ens han de fer por, hem d’aprendre a gaudir-les, a veure-les com un repte superable que ens omplirà de satisfacció.

Des d’avui 29 de juny de 2021, en el passadís que porta a la secretaria i a la direcció del centre hi ha penjat un “Quadre d’Honor” on hi figura l’alumnat que ha destacat en aquestes proves des del 2018:

• 2021: Daniel Moreno (4t d’ESO) i Pau Santana (1r de batxillerat)
  • 2020: Sense Proves. Confinament.
  • 2019: Mauro Moisés López (1r de batxillerat)
  • 2018: Mauro Moisés López (4t d’ESO)

Aquest quadre serà un quadre viu que s’actualitzarà anualment. Sempre hi haurà un record per a tot l’alumnat que hagi format part d’aquest. En un acte senzill amb l’alumnat implicat, el director de l’institut i el professorat de matemàtiques els hem agraït la seva participació, els hem felicitat pel bon resultat i els hem mostrat el quadre on hi romandran formant part de la nostra petita història. Les fotos que venen tot seguit s’han fet en acabar l’acte.

Erasmus +. Test In silico per COVID-19 amb plantes medicinals

Estudiants del Batxillerat científic a l’Institut Pompeu Fabra han realitzat un estudi per trobar nous medicaments per a la COVID-19 com a part del projecte Erasmus+ que tracta aquest  curs 2020-2021 de plantes medicinals.
Han fet la primera fase de investigació que fa la indústria farmacèutica: la recerca in silico mitjançant codis i software pertanyent a l’Institut Suís de Bioinformàtica i la Universitat de Califòrnia Sant Francisco. Han estudiat productes químics procedent de la base de productes naturals de Taiwan que formen part d’una barreja de plantes medicinals anomenada xuebijing que s’utilitza a la Xina, via intravenosa per tractar la COVID-19 en UCI i abans emprada en malalties inflamatòries cròniques. Han descarregat la proteasa principal del Protein Data Bank i han analitzar la força en la que s’uneixen els productes naturals d’aquestes plantes medicinals xineses a la proteïna de forma que han trobat inhibidors d’aquesta proteïna clau del virus.
Aquests resultats s’han presentat a la Jornada Programa com a experiència d’innovació educativa.

Estudiant de 4t ESO C i D han creat aplicacions mòbils capaces d’identificar plantes medicinals i han indicat informació obtinguda de l’Agència Europea del Medicament i de la Farmacopea Europea de productes a base de plantes autoritzats a Europa.

Tota aquesta feina forma part del projecte Erasmus+: “Touching the past to reach the future” on participen els nostres alumnes i altres d’altres països europeus.

Més informació a https://phytotherapy.neocities.org