#projectesTarradell – Projecte de socials a 3r ESO “Repensem el valor dels aliments”

El divendres 24 de febrer els alumnes de 3r de l’ESO van fer una extraordinària visita al Parc agrari de Sant Boi de Llobregat. El punt de trobada va ser el carrer Pelai de Barcelona i l’excursió durar des de les 8:50 h fins a les 14:45 h. Aquesta sortida és dins del projecte de Ciències Socials “Repensem el valor dels aliments”.

En arribar amb autocar els alumnes es van dividir entre les dues classes per fer les activitats proposades pels instructors.

Primer de tot, van escoltar una xerrada sobre els diferents tipus d’agricultura, com és el procés de sembrat dels vegetals, com funciona el reg a l’hivern i a l’estiu, les diferents màquines que s’usen i l’organització del treball. A més a més, els alumnes van poder menjar alguns dels aliments del camp, com l’enciam vermell. Tots els aliments d’aquest parc són orgànics i molt nutritius, ni tan sols feia falta netejar-los! Seguidament, van poder aprendre a sembrar i a cultivar enciams, per fer-ho van utilitzar pales, fertilitzant, adob, etc.

A continuació, van aprendre què són i com es formen els fems. Així mateix, van conèixer diferents tipus de terra que hi pot haver. L’última activitat de la sortida consistia a crear unes bombes de llavors (Nendo Dango). Per fer-les calia colar la terra i barrejar-la amb aigua i amb fertilitzant, així com llavors i pebre, i després arrodonir-los com si fossin boles.

L’excursió va agradar-los molt als alumnes de 3r, ja que van gaudir d’un dia al camp i van aprendre moltes noves coses de forma pràctica.

Autora: Amina Benjelali Azdimoussa (3r d’ESO A)