Pols

L’alumnat de 3r d’ESO ha posat en pràctica els seus coneixement sobre electricitat bàsica fent un petit projecte. Aquest projecte tenia els objectius de conèixer i fer servir instruments i components elèctrics, i la finalitat de realitzar un circuit elèctric senzill.

Ha construït per grups jocs de pols. Es tracta d’un joc en que cal passar una anella penjada d’un mànec per tota la llargada d’un tros de filferro amb forma estranya sense que l’anella el toqui, ja que si ho fa s’encén una bombeta. Cal doncs tenir un bon pols perquè això no passi.

Està format per una base a sobre de la qual hi ha dos suports que aguanten el filferro, una bombeta i un interruptor (de vegades un de físic, de vegades fet simplement  amb material aïllant on es pot recolzar l’anella), una pila de petaca i, per descomptat, cable elèctric per fer les connexions.

S’han fet servir materials reciclats com ara carpetes obsoletes, rotllos de paper higiènic o han fet tubs amb paper per reciclar, mànecs de bolígrafs i retoladors que ja no funcionen.

Finalment s’ha exposat una petita mostra al hall de la 1a planta. Per realitzar el projecte els alumnes han fet servir tota la seva creativitat. Si feu clic a la imatge en veureu una petita mostra del procès i dels resultats.