#EscolaenResidènciaCCCB – Records gravats en roques

L’alumnat de 1r de batxillerat ha gaudit d’un projecte molt enriquidor al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

En aquesta activitat l’alumnat s’ha adonat de com la tecnologia està avançant molt ràpidament i han aconseguit reflexionar sobre la influència de la tecnologia en la cultura i la societat actual. A través de tallers, projeccions i debats, han pogut explorar les noves formes d’expressió artística i les seves implicacions en el món contemporani.
Els alumnes han tingut l’experiència de gravar sobre una pedra exclusiva que és molt difícil d’adquirir. Amb un bolígraf de tungstè i amb molta cura, han representat unes frases molt creatives fetes per ells sobre la pedra. Això ho han fet perquè la societat s’adoni de com les noves tecnologies ens estan allunyant de les formes artístiques tradicionals i com, al mateix temps, estan creant noves oportunitats per a la creativitat i l’expressió personal.

Aquesta experiència ha proporcionat als estudiants una perspectiva única sobre la relació entre la tecnologia i la cultura. Han après com la digitalització i les noves eines creatives poden transformar les maneres en què compartim les nostres idees i emocions amb el món. A través de les seves frases creatives gravades a la pedra, han intentat capturar la dualitat de la tecnologia, mostrant tant els seus reptes com les seves possibilitats.
L’objectiu final del projecte ha estat fomentar el pensament crític entre els estudiants i motivar-los a considerar com poden contribuir de manera positiva i reflexiva a la intersecció entre la tecnologia i la cultura.

A través d’aquesta experiència al CCCB, l’alumnat de 1r de batxillerat ha guanyat una comprensió més profunda del paper que la tecnologia juga en la seva vida quotidiana i en la societat en general. Aquesta consciència els equiparà millor per afrontar els reptes i les oportunitats que la ràpida evolució tecnològica presenta en el món contemporani.