Joves, ciència i ètica

L’alumnat de 3r ESO de l’INS Salvador Espriu ha participat durant el 1r trimestre en el programa “Joves, ciència i ètica” de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, des de l’àrea de Física i Química. Enguany el projecte tractava la privacitat de les dades i el Big Data.
Amb tot l’alumnat de 3r del nostre centre es van crear 4 grups de treball i cadascun va rebre una xerrada d’un aspecte del tema a debatre per part de científics que treballen al MareNostrum (el supercomputador del BSC). El projecte ha finalitzat amb una jornada a Cosmocaixa dels 5 instituts participants el 28 de novembre , on l’alumnat ha escoltat les conclusions elaborades pels seus companys sobre aquests 4 aspectes de la privacitat de les dades. Amb aquest projecte, a part de conèixer una mica més sobre l’ús de les nostre dades, l’alumnat ha après i practicat com fer un debat sociocientífic.