Fabricant calçotets

En el marc de l’aprenentatge sobre l’organització econòmica de la societat, l’economista Sergio Martín, amb experiència en la gestió d’empreses de productes amb fabricació a la Xina, va visitar l’alumnat del 3r ESO B. En la sessió, es van centrar en una empresa de fabricació de calçotets, tot parlant del seu procés de disseny, producció i fabricació a la Xina; del target de client al que anaven destinats; de la seva distribució per Europa; i, finalment, de la xarxa de comercialització i venda al consumidor final a Barcelona. Es va aprofitar la conferència per, des d’un cas real, repassar els conceptes que s’havien estat treballant prèviament a classe: quines eren les diferents etapes, i fàbriques, per les que passava el producte abans de ser acabat; quines matèries primeres s’utilitzaven en tot aquest procés; en què consistien els diferents costos de producció del producte, així com el seu preu final; i, finalment, com s’importava des de la Xina en contenidors transportats en vaixell i quines despeses duaneres se li acabaven aplicant. També van preguntar llargament els alumnes al conferenciant, sobre quina formació i especialització és necessària per poder exercir aquest tipus de treball.