Serveis i recursos preventius dirigits a l’alumnat, entre d’altres

Bon dia a tothom!

Estem preparant una campanya per la prevenció de riscos i accidents per l’alumnat derivats de diverses causes, entre aquestes, l’assetjament escolar. És per aquest motiu que ara us en fem un breu resum i adjuntem la recopilació d’informació feta dels diversos serveis i recursos preventius dirigits a l’alumnat, entre d’altres (famílies i resta de la comunitat educativa) al nostre context. L’objectiu és doble donar a conèixer tots els serveis i recursos existents (en són molts!) i conèixer els procediments a seguir. A través d’aquesta informació farem la campanya!

Els centres educatius són espais segurs on s’aprèn i també s’educa, juntament amb la família i la comunitat educativa, al futur de la societat en diversos àmbits. S’educa a ser persona, s’educa a ser ciutadà, s’educa a ser competent, s’educa a ser independent, etc.

Com bé hem dit, els centres educatius són espais segurs, però com a totes bandes, hi ha riscos i poden esdevenir accidents. Per aquest motiu hi ha el factor de la prevenció. La prevenció pretén evitar certs accidents o aprendre a solucionar-los de manera positiva. La prevenció actua sobre riscos i accidents aliens al centre, als quals també se’ls pot donar resposta (amb col·laboració amb la família i resta de comunitat educativa) i també relacionats amb el centre, com pot ser el cas de l’assetjament escolar, el qual, és un procés que el dia d’avui està molt estudiat i s’hi pot intervenir de manera professional. Només cal activar els serveis i recursos!

Serveis i recursos preventius dirigits a l’alumnat, entre d’altres IE Castellterçol