RUTA LITERÀRIA DE MIQUEL MARTÍ I POL

El dimecres 29 de maig els i les alumnes de tercer d’ESO vam anar a fer una ruta literària a Roda de Ter, el poble on va néixer, va créixer i va morir el poeta Miquel Martí i Pol, un poeta molt important de la literatura catalana, que té publicades més de cinquanta obres, la majoria de les quals de poesia.

Durant la ruta, els alumnes vam llegir una sèrie de poemes inspirats en diferents punts del poble que tenien un significat per a l’autor; entre aquests indrets hi ha la Casa Groga, que és on ara hi ha la seu de la fundació de Miquel Martí i Pol i que va ser la casa dels seus sogres i on va anar a viure després de casar-se amb la Dolors la seva primera esposa; la Blava, la Fàbrica Tèxtil on va treballar durant més de trenta anys, fins que l’esclerosi múltiple que patia li va impedir de continuar fent-ho; l’església on es va casar, i per acabar la ruta, vam anar al cementiri on és enterrat a la mateixa tomba que la seva família.

Ens va agradar molt l’experiència de poder entrar a l’interior de casa seva, a part de trobar-nos el seu germà.

També hem de dir que va ser una ruta molt interessant, tant des del punt de vista literari i com històric.

Laia Plans, Berta Garrós i Eloi Sagués