8 de març, dia internacional de les dones

Ja hem començat el mes de març i això vol dir que s’acosta el 8M, dia internacional de les dones.

Des de l’Institut Escola sempre hem celebrat aquesta data amb diferents activitats, participant des dels més petits fins als més grans.

Aquest any a primària, el dia 8 de març el grup de narració oral PARA BÉ L’ORELLA, vindrà a l’escola a explicar contes amb protagonista dona als infants. La intenció és potenciar la figura de la dona sàvia substituint el personatge de la bruixa, que tantes vegades, des de
fa tant de temps, apareix en l’imaginari col·lectiu. Els contes explicats als nens i nenes de primària, s’explicaran per la ràdio Castellterçol, al programa l’HORA DE LA MAINADA, que s’emet els dimecres de 19,00 a 20,00 h, a la sintonia 107.0 També ho podreu escoltar de forma virtual a la web de la ràdio, en directe o bé a la secció A la carta.

Pel que fa a secundària, els dies 15 i 18 de març farem la ruta literària Les bruixes de Castellterçol. En aquesta ruta tirarem enrere més de 400 anys, època en que una cinquantena de dones del Moianès i el Vallès van ser acusades de “bruixeria i pràctiques satàniques” en diferents processos. Dues d’elles eren de Castellterçol. Per parlar d’aquestes dones reflexionarem sobre la seva història i trepitjarem els paisatges per on es van moure perseguides i ajusticiades injustament. Per fer-ho,  la periodista Gemma Ruiz serà l’encarregada d’acompanyar-nos i explicar-nos els fets històrics de l’Elisabet Cerdà i la Joana Carreras, les dues dones de Castellterçol penjades per ser considerades  bruixes.

Si voleu veure com ens han anat aquestes activitats, estigueu atents a aquest ÀLBUM , ja que a mesura que les anem fent hi anirem penjant les diferents fotografies!