Teixim noves aliances

L’any 2018 ens vam endinsar en el projecte d’innovació educativa Magnet amb l’objectiu  de dissenyar un Projecte Educatiu innovador i de qualitat amb l’Escola Tècnica Superior  d’Enginyeria (ETSE).

Tenir un partner com l’ETSE, ens va permetre desenvolupar l’aprenentatge de les STEAM  (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) afavorint el pensament científic i  tecnològic en tots els nostres infants, donant visibilitat a vocacions allunyades per a ells/es  i despertant nous reptes, interrogants, capacitats…que els permetrà adaptar-se a les  necessitats i requeriments de la societat del futur desenvolupant habilitats com la creativitat, la innovació, la lògica, el pensament crític, entre d’altres.

Un confinament i un curs 20-21 diferent i allunyat de la visió d’escola que teníem, ens va fer adonar de la importància de l’Art (la A de les sigles STEAM) durant aquest període i que convindria integrar-la als nous reptes Magnet que poguessin sorgir. Fruit d’aquesta voluntat de superació i  millora, va brollar una proposta que s’ha fet realitat i ens ha permès integrar totes les sigles de la paraula STEAM a les nostres aules.

Aquest curs 21-22, l’Escola Saavedra treballarà de manera cooperativa amb l’ETSE i MAMT  (Museu d’Art Modern de Tarragona), creant un nova aliança Magnet de tres entitats amb  l’objectiu de treballar l’Art i la Tecnologia de manera conjunta. Volem visibilitzar com la tecnologia es troba present en l’art i com dos aspectes, que a priori, poden semblar treballs  allunyats, es troben connectats creant un binomi meravellós on tots els components de la paraula STEAM conviuran per crear uns treballs, exposicions materials que podreu conèixer el proper mes de març amb la celebració de la Fira Tecnològica.