Seminari web d’Scratch. Propostes didàctiques

Avui, 24 de novembre de 2020, s’ha celebrat per Youtube, en directe, la segona sessió del Seminari web d’Scratch amb la participació activa de l’escola Sant Jordi de l’Ametlla de Mar (Baix Ebre) representada per l’Elena Vercher, l’escola La Parellada de Santa Oliva (Baix Penedès) representada per l’Hugo Cardillo i l’escola Saavedra de Tarragona (Tarragonès) representats pel mestre Sergi Moncusí i l’alumne de quart de primària Adam El Wafi. L’acte ha estat conduït per Cèlia Ganga de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació.

La temàtica de la sessió ha estat la següent:

• Scratch i les llengües. ” Storytelling robots” Elena Vercher, Escola Sant Jordi
      • Scratch en viu i en directe: Bee-bots i Plaques Makey-makey. Hugo Cardillo, Escola La Parellada.
      • Programem un repte: “Els colors de la llum” Sergi Moncusí i Adam el Wafi, Escola Saavedra.

Us deixem el video resultant de la sessió a partir del minut 51:17 que és quan l’escola Saavedra ha iniciat la seva participació explicant molt breument la nostra aliança Magnet amb l’ETSE, el projecte anual sobre la llum i com es concreta aquest projecte anual en una de les activitats de robòtica i programació amb Scratch.

Si us voleu animar a crear vosaltres mateixos el projecte Scratch a casa de la mateixa manera (o més pautada), en aquesta presentació us expliquem com es fa pas a pas, però si el que us motiva és afegir, mofidicar, millorar, depurar, … un projecte Scratch ja creat, aquí us deixem el projecte finalitzat.

Sort i endavant amb la programació!