Projecte del so: Semàfor sonor

Avui, a cicle superior, hem començat amb una altra activitat emmarcada dins el projecte del so, en el que ens recolzen la ETSE de la URV i la Fundació Bofill i el seu programa Magnet.

Aquesta activitat té com a finalitat crear un mapa sonor de la ciutat de Tarragona, i per això constuirem els nostres propis sonòmetres, amb uns quants leds, una mica de cinta de coure, plaques arduino, micròfons KY-038 i piles de 9V. Per acabar-ho de fer gros hi posarem una LCD 16×02 per poder visuaitzar la quantitat de decibels captats pel micròfon.

Li donarem la forma d’un semàfor, i així, en funció de la quantitat de soroll captat s’encendrà el llum verd, si és poca quantitat o vermell si és molta quantitat, però si és un terme mig, el color encès serà el groc. A la pantalla, però podrem veure la xifra exacta.

Avui l’hem dedicat a calcular de quina mida haurà de ser cada cercle de color del semàfor i a fer-ne un model imprimible i dividit en 16 parts iguals on posar-hi un led a cada part.

Farem un semàfor per a cada aula de l’escola i així, els altres alumnes podran desenvolupar també activitats adients a la seva edat.

Aneu seguint els passos i us prometrem que no us decepcionarem.